  • 1. Data: 2002-04-19 12:44:36
    Temat: Urlop
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Mam taki problem:

    Jest trzymiesięczne wypowiedzenie,
    skrocone do jednego, za pozostale
    pracodawca wyplaca pensje, ale
    nie chce tych dwoch miesiecy zaliczyc
    do podstawy wymiaru urlopu
    Czy jest to prawidlowe?
    PawelT

  • 2. Data: 2002-04-19 12:51:16
    Temat: Re: Urlop
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a9p3fr$24p$1@news.onet.pl...

    > Jest trzymiesięczne wypowiedzenie,
    > skrocone do jednego, za pozostale
    > pracodawca wyplaca pensje, ale

    Jeżeli dobrze rozumiem sytuację, to nie wypłaca pensji, tylko odszkodowanie.

    > Czy jest to prawidlowe?

    Nie, chyba, że w tym, czasie podejmiesz pracę.

    Art. 36.
    Par. 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się pracownikowi
    pozostaj?cemu w tym okresie bez pracy do okresu zatrudnienia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-19 13:01:54
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Par. 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się pracownikowi
    > pozostaj?cemu w tym okresie bez pracy do okresu zatrudnienia.

    Czesc!
    Dzieki za odpowiedz, ale problemem jest czas urlopu. Nie jestem
    fachowcem i zdaje sie, ze pomylilem pojecia...
    Trzymiesieczny okres wypowiedzenia konczy sie ostatniego lipca,
    a skrocony ostatniego maja. Pracodawca twierdzi, iz okres urlopu
    to 5/12 z 26 dni, a nie 7/12 - to jest ten problem.
    Czy gdzies jest jakis przepis, ktory to jednoznacznie okresla?

    PawelT

  • 4. Data: 2002-04-19 13:05:40
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Czy gdzies jest jakis przepis, ktory to jednoznacznie okresla?

    Przecież podałem paragraf. Nie wiem jak to się robi w praktyce, ale jeżeli
    nie pracujesz do końca lipca, to należy Ci się ekwiwalent od starego
    pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-04-19 13:11:47
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    O.K.
    i jestem wdzieczny, ale paragraf mowi o czasie zatrudnienie, a nie o
    faktycznej dlugosci urlopu w danym roku Tu nie chodzi o podstawę, ale
    o konkretne 4 dni urlopu, jednym slowem czy okres za ktory jest
    wyplacane odszkodowanie, wlicza sie do naliczenia wymiaru urlopu za
    ten rok kalendarzowy. (W przypadku rozwiazania umowy o prace
    czesc urlopu przysluguje u "starego" pracodawcy, a pozostala u "nowego",
    o ile sie znajdzie... - tu moze wyskoczyc dwumiesieczna dziura urlopowa).
    Przepraszam, ze tak marudze, ale jest to dosyc istotne i chcialbym miec
    bardzo solidne podstawy do dyskusji z pracodawca.

    PawelT

  • 6. Data: 2002-04-19 13:28:15
    Temat: Test
    Od: d...@p...fm (DonDragon)

    Test

    "Zestawienie czasu informacji o dzialaniach wladz partii, organizacji
    zwiazkowych i spolecznych oraz politykow" jednoznacznie wskazuje, ze
    TVP jest telewizja dwoch partii... >>> http://link.interia.pl/f15a5

  • 7. Data: 2002-04-19 15:11:00
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Pawel" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Przepraszam, ze tak marudze, ale jest to dosyc istotne i chcialbym miec
    > bardzo solidne podstawy do dyskusji z pracodawca.

    Nie zauwazylam zadnego przepisu, ktory by mowil, ze sie nie wlicza.
    Jesli chcesz miec solidne podstawy, to zglos sie z tym problemem do
    Panstwowej Inspekcji Pracy.
    Marta

  • 8. Data: 2002-04-19 19:16:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Apr 2002, Pawel wrote:

> [...]
    >+ Przepraszam, ze tak marudze, ale jest to dosyc istotne i chcialbym miec
    >+ bardzo solidne podstawy do dyskusji z pracodawca.

    No to poproszę o przemyślenie:
    1. Nie dostajesz odszkodowania, pracujesz 3 miesiące.
    Należy ci się 7/12 urlopu, *w tym* 3/12 urlopu w okresie
    wypowiedzenia i 4/12 za okres poprzedni. Tak ? (to miło :))
    2. Dostajesz odszkodowanie, pracujesz 1 miesiąc.
    Należy ci się 5/12 urlopu, *w tym* 4/12 za okres poprzedni,
    1/12 za okres wypowiedzenia.
    Do tego należy ci się wymiar dni wolnych w wymiarze 2/12
    urlopu za okres...w którym masz urlop !
    Przecież ty masz *w tym czasie* wolne ! Pracodawca płaci ci
    tak jakbyś przez 2 mies. odszkodowania pracował, *w tym*
    był stosowną część w pracy *i* miał 2/12 urlopu; no to
    w okresie "pracy" siedzisz sobie w domu (a pensja leci)
    a w czasie 2/12 przysługującego urlopu *też* siedzisz
    w domu (albo jedziesz na wczasy) i pensja (ulopowa) leci !
    Potraktuj to tak: masz 52 dni robocze (w 2 miesiącach),
    z tego 21 dni "jesteś w pracy" (a siedzisz w domu bo
    pracodawca ci "odpuścił") a pozostałe 5 dni WYKORZYSTUJESZ
    NALEŻNY URLOP wypoczynkowy :)

    >+ > Przecież podałem paragraf. Nie wiem jak to się robi w praktyce, ale jeżeli
    >+ > nie pracujesz do końca lipca, to należy Ci się ekwiwalent od starego
    >+ > pracodawcy.

    Tak, tylko Paweł chce za 2 miesiące kiedy "jest w pracy" (a faktycznie
    jest na równoważniku urlopu) przysługujące mu 2/12 dni wolnych,
    a nie bierze pod uwagę że ON MA WOLNE !
    Za to że ma wolne domaga się naliczenia dni wolnych :) a nie
    *w nich*; tak dobrze nie ma: pracodawca w okresie wypowiedzenia
    ma prawo (ba, powinien !) przydzielić należny urlop wypoczynkowy;
    więc jak ktoś dostaje odszkodowanie to *w tym* są dni wolne
    które właśnie wykorzystuje - jakby nie odszkodowanie to miałby
    wolne między dniami pracy, a tak ma wolne między innymi dniami
    wolnymi :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-04-20 19:16:33
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...
    > Tak, tylko Paweł chce za 2 miesiące kiedy "jest w pracy" (a faktycznie
    > jest na równoważniku urlopu) przysługujące mu 2/12 dni wolnych,
    > a nie bierze pod uwagę że ON MA WOLNE !
    Owszem, ma wolne, ale nie ma urlopu.
    To sprawa pracodawcy, ze zwolnil go w tym czasie od obowiazku pracy, ale to
    nie jest urlop.
    Ten czas wlicza mu sie do czasu pracy. Nie ma tez zadnej podstawy do
    traktowania go szczegolnie i pozbawiania za ten czas prawa do urlopu.
    Twoje rozumowanie odnosi sie do "zasad sprawiedliwosci spolecznej" (bylo cos
    takiego w dawnym systemie), niestety obawiam sie, ze w swietle kodeksu pracy
    jest nadinterpretacja.

    >pracodawca w okresie wypowiedzenia
    > ma prawo (ba, powinien !) przydzielić należny urlop wypoczynkowy;
    Blad. Nawet Sad Najwyzszy wypowiadal sie w tej kwestii stwierdzajac, ze
    pracodawca nie moze "na sile" udzielic pracownikowi urlopu w okresie
    wypowiedzenia, jezeli pracownik sam o to nie wystapi, bo trudno uznac, zeby
    w czasie stresu zwiazanego z utrata pracy mogla byc w ogole mowa o
    wypoczynku.
    Przyznam, ze trudno sie tu z SN nie zgodzic.

> [...]
    > które właśnie wykorzystuje - jakby nie odszkodowanie to miałby
    > wolne między dniami pracy, a tak ma wolne między innymi dniami

    Niestety jest to tylko nadinterpretacja.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 10. Data: 2002-04-20 22:03:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, Marta Wieszczycka wrote:
    [...]
    >+ Owszem, ma wolne, ale nie ma urlopu. [...]
    >+ takiego w dawnym systemie), niestety obawiam sie, ze w swietle kodeksu pracy
    >+ jest nadinterpretacja.

    Wziąłem kodeks w garść i wygląda na to że rzeczywiście... jest jak
    niżej (tj. w KP nie ma nakazu a jest wskazanie że "należy wypłacić"):

> [...]

    [...]
    >+ > więc jak ktoś dostaje odszkodowanie to *w tym* są dni wolne

    Tak jeszcze przy okazji: w pytaniu było "odszkodowanie" (bo
    tak powszechnie się mówi) więc też tak napisałem, ale wg
    KP art. 49. to nie jest (najwyraźniej) odszkodowanie tylko
    "wynagrodzenie" !

    Pozdrowienia, Gotfryd (i thx. za korekty - bo jak się