  • 1. Data: 2002-04-19 11:50:21
    Temat: odmowa skladania zeznan
    Od: "Grzesieq" <g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r>

    Witam,

    Czy artykul 185 Kodeksu Postepowania Karnego, ktory brzmi "Można zwolnić od
    złożenia zeznania lub odpowiedzi na pytania osobę pozostającą z oskarżonym w
    szczególnie bliskim stosunku osobistym, jeżeli osoba taka wnosi o
    zwolnienie" moze miec zastosowanie do mnie jako brata oskarzonego?

    Grzesieq

  • 2. Data: 2002-04-19 11:55:31
    Temat: Re: odmowa skladania zeznan
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <a9p0a1$flp$1@news.gazeta.pl>, g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r
    says...
> [...]
    > szczególnie bliskim stosunku osobistym, jeżeli osoba taka wnosi o
    > zwolnienie" moze miec zastosowanie do mnie jako brata oskarzonego?

    Oczywiscie.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-04-19 14:28:05
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości
    > In article <a9p0a1$flp$1@news.gazeta.pl>, g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r
    > says...

    > Oczywiscie.
    Tyle tylko, że nie 185kpk, ale 182kpk, ponieważ jako brat jesteś osobą
    najbliższą dla oskarżonego w rozumieniu kpk. Sąd pouczy cię (czy o kogo tam
    chodzi) o prawie do odmowy składania zeznań.
    Rob

  • 4. Data: 2002-04-19 21:39:04
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "Grzesieq" <g...@...pa.m.k.i.l.l.e.r> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczególnie bliskim stosunku osobistym, jeżeli osoba taka wnosi o
    > zwolnienie" moze miec zastosowanie do mnie jako brata oskarzonego?

    Do brata nie bo on podpada po 182 kpk, ale np partner homoseksulany miesci
    sie pod 185 kpk co i zreszta potwierdzil SN w jakims tam orzeczeniu (to taka
    ciekawostka).

    Cezar