  • 11. Data: 2002-04-22 05:06:53
    Temat: Re: Urlop
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0204192102420.8498-100000@irys.st
    anpol.com.pl...
    > No to poproszę o przemyślenie:
    > 1. Nie dostajesz odszkodowania, pracujesz 3 miesiące.
    > Należy ci się 7/12 urlopu, *w tym* 3/12 urlopu w okresie
    > wypowiedzenia i 4/12 za okres poprzedni. Tak ? (to miło :))
    > 2. Dostajesz odszkodowanie, pracujesz 1 miesiąc.
    > Należy ci się 5/12 urlopu, *w tym* 4/12 za okres poprzedni,
    > 1/12 za okres wypowiedzenia.
    > Do tego należy ci się wymiar dni wolnych w wymiarze 2/12
    > urlopu za okres...w którym masz urlop !
    > Przecież ty masz *w tym czasie* wolne ! Pracodawca płaci ci

    Czesc
    Owszem jest to jeden z punktow widzenia,
    ale ja nie jestem na urlopie - to ze pracodawca
    nie chce, zebym swiadczyl mu prace nie jest
    (wg mnie) rownoznaczne z urlopem; wciaz jestem
    w jego dyspozycji i moze sie zdarzyc, ze mnie
    jednak sciagnie do pracy
    Dlatego sie "zapytowywuje", jak taka watpliwosc
    nalezy rozwiazac, zwlaszcza ze osoby zwalniane w zeszlym
    roku otrzymaly ekwiwalent za urlop z "wolnych" miesiecy
    Zwalniane w tym roku juz nie i to bez podania powodu...

    PawelT

  • 12. Data: 2002-04-22 05:09:41
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    message
    anpol.com.pl...
    > Owszem, ma wolne, ale nie ma urlopu.
    > To sprawa pracodawcy, ze zwolnil go w tym czasie od obowiazku pracy, ale
    > nie jest urlop.
    > Ten czas wlicza mu sie do czasu pracy. Nie ma tez zadnej podstawy do
    > traktowania go szczegolnie i pozbawiania za ten czas prawa do urlopu.
    > Twoje rozumowanie odnosi sie do "zasad sprawiedliwosci spolecznej" (bylo
    cos
    > takiego w dawnym systemie), niestety obawiam sie, ze w swietle kodeksu

    Czesc
    Dziekuje za odpowiedz - jest ona zblizona do mojej
    interpretacji, co mnie podnioslo na duchu
    Jednak do pracodawcy musze zajsc z konkretnym
    przepisem
    Chyba rzeczywiscie skorzytam z Twojej wczesniejszej
    rady i zwroce sie do PIP-u

    PawelT