    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop
    Date: Fri, 19 Apr 2002 21:16:39 +0200

    On Fri, 19 Apr 2002, Pawel wrote:

> [...]
    >+ faktycznej dlugosci urlopu w danym roku Tu nie chodzi o podstawę, ale
    >+ o konkretne 4 dni urlopu, jednym slowem czy okres za ktory jest
    >+ wyplacane odszkodowanie, wlicza sie do naliczenia wymiaru urlopu za
    >+ ten rok kalendarzowy. (W przypadku rozwiazania umowy o prace
    >+ czesc urlopu przysluguje u "starego" pracodawcy, a pozostala u "nowego",
    >+ o ile sie znajdzie... - tu moze wyskoczyc dwumiesieczna dziura urlopowa).
    >+ Przepraszam, ze tak marudze, ale jest to dosyc istotne i chcialbym miec
    >+ bardzo solidne podstawy do dyskusji z pracodawca.

    No to poproszę o przemyślenie:
    1. Nie dostajesz odszkodowania, pracujesz 3 miesiące.
    Należy ci się 7/12 urlopu, *w tym* 3/12 urlopu w okresie
    wypowiedzenia i 4/12 za okres poprzedni. Tak ? (to miło :))
    2. Dostajesz odszkodowanie, pracujesz 1 miesiąc.
    Należy ci się 5/12 urlopu, *w tym* 4/12 za okres poprzedni,
    1/12 za okres wypowiedzenia.
    Do tego należy ci się wymiar dni wolnych w wymiarze 2/12
    urlopu za okres...w którym masz urlop !
    Przecież ty masz *w tym czasie* wolne ! Pracodawca płaci ci
    tak jakbyś przez 2 mies. odszkodowania pracował, *w tym*
    był stosowną część w pracy *i* miał 2/12 urlopu; no to
    w okresie "pracy" siedzisz sobie w domu (a pensja leci)
    a w czasie 2/12 przysługującego urlopu *też* siedzisz
    w domu (albo jedziesz na wczasy) i pensja (ulopowa) leci !
    Potraktuj to tak: masz 52 dni robocze (w 2 miesiącach),
    z tego 21 dni "jesteś w pracy" (a siedzisz w domu bo
    pracodawca ci "odpuścił") a pozostałe 5 dni WYKORZYSTUJESZ
    NALEŻNY URLOP wypoczynkowy :)

    >+ > Przecież podałem paragraf. Nie wiem jak to się robi w praktyce, ale jeżeli
    >+ > nie pracujesz do końca lipca, to należy Ci się ekwiwalent od starego
    >+ > pracodawcy.

    Tak, tylko Paweł chce za 2 miesiące kiedy "jest w pracy" (a faktycznie
    jest na równoważniku urlopu) przysługujące mu 2/12 dni wolnych,
    a nie bierze pod uwagę że ON MA WOLNE !
    Za to że ma wolne domaga się naliczenia dni wolnych :) a nie
    *w nich*; tak dobrze nie ma: pracodawca w okresie wypowiedzenia
    ma prawo (ba, powinien !) przydzielić należny urlop wypoczynkowy;
    więc jak ktoś dostaje odszkodowanie to *w tym* są dni wolne
    które właśnie wykorzystuje - jakby nie odszkodowanie to miałby
    wolne między dniami pracy, a tak ma wolne między innymi dniami
    wolnymi :)

    Pozdrowienia, Gotfryd