  • 11. Data: 2008-08-06 08:21:21
    Temat: Re: Uprawnienia Celników
    Od: uosiu <a...@w...pl>

    > Polsko-Niemieckie Centrum Współpracy Służb Granicznych, Policyjnych i
    > Celnych.

    No ale oni siedzą na przejściu w Świecku i sobie współpracują, czy
    jednak daje to prawo naszym policjantom działać samodzielnie na terenie
    Niemiec i odwrotnie to już nie jestem tego taki pewien.

  • 12. Data: 2008-08-06 09:30:39
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Francuzi i Włosi to u Ciebie mają przechlapane ze swoją żandarmerią, a Hiszpanie z
    gwardią :-))
    JaC

  • 13. Data: 2008-08-06 12:15:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "uosiu" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Są odpowiednie konwencje dające w określonych sytuacjach prawo do działania
    sił policyjnych jednego państwa na obszarze drugiego. Do czasu wejścia do
    Schengen, były to umowy dwustronne. Szukać w Internecie po haśle pościg
    transgraniczny, to się najszybciej znajdzie.

  • 14. Data: 2008-08-06 12:17:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    Francuzi i Włosi to u Ciebie mają przechlapane ze swoją żandarmerią, a
    Hiszpanie z gwardią :-))

    Nie wiem jak Włosi, ale Francja i Hiszpania, to nie tylko żandarmeria czy
    gwardia. Oni mają tam bardzo rozwinięte policje lokalne (z uprawnieniami w
    zasadzie normalnej policji,a nie jak u nas jakimiś ogryzkami straż
    gminnych) oraz cały szereg różnego rodzaju agend zajmujących się ściganiem
    określonego rodzaju przestępstw (narkotyki, korupcja, skarbowe itd.) które
    mają analogiczne do policji uprawnienia.