  • 1. Data: 2006-07-13 08:10:38
    Temat: Umowa zlecenie - oszustwo
    Od: tomSee <t...@w...pl>

    Witam!

    Mam taki oto problem:
    Miałem 3 umowy-zlecenie (8h w biurze /5 dni tyg) na m-ce: kwiecień, maj, czerwiec -
    wszystkie od 1 do ostatniego dnia miesiąca. Ze wszystkich się wywiązałem, za
    kwiecień dostałem wynagrodzenie do ręki (podpisałem odbiór gotówki), za maj dostałem
    przelew na moje konto... Koleś płacił po 10-tym, choć umowa kończyła się z dniem
    ostatniego m-ca. No ale płacił.
    Za maj powiedział, że mi nie zapłaci, bo po pierwsze taką ma zasadę - poprzednim
    pracownikom też nie płacił ostatniej wypłaty (niedawno się dowiedziałem) - po
    drugie, jeżeli zdecyduję się pracować u niego dalej, "wyśle przelew w ciągu 5 minut"
    (cytat).

    Moje pytania:
    - Co mogę teraz zrobić - jak dochodzić swoich pieniędzy ? (kwota to 1000 zl)
    - Jeżeli wchodzi w grę postępowanie sądowe - to pewnie cywilne - czy będzie to gra
    warta świeczki ?
    - Jeżeli będzie, to gdzie uzyskam np. bezpłatną pomoc prawną ?
    - Czy mogę sprzedać ten dług ?
    - Czy mogę wystawić rachunek za to zlecenie jako osoba fizyczna i jaki powinien być
    wzór tego rachunku ?
    - Koleś mnie wk***(urzył) grubo, bo pracowałem sumiennie - może jakieś info do PIP,
    US ?

    Może to małe pieniądze, ale dla mnie niezbędne, poza tym, IMO takich to powinno sie
    za jaja na rynku wieszac...

    Z góry wielkie dziękuję za wszelką pomoc.

    tomSee[AT]wp[DOT]pl | http://sokol.jod.pl

  • 2. Data: 2006-07-13 08:19:08
    Temat: Re: Umowa zlecenie - oszustwo
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 lip o godzinie 10:10, na pl.soc.prawo, tomSee napisał(a):

    > Miałem 3 umowy-zlecenie (8h w biurze /5 dni tyg)

    Nie ważne co jest w nagłówku umowy - to co napisałeś, jeżeli taka klauzula
    jest w umowie - nosi znamiona umowy o pracę.
    Wiesz co dalej z tym zrobić ... ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-07-13 08:31:25
    Od: tomSee <t...@w...pl>

    Artur Ch. napisał(a):
    > Nie ważne co jest w nagłówku umowy - to co napisałeś, jeżeli taka klauzula
    > jest w umowie - nosi znamiona umowy o pracę.
    > Wiesz co dalej z tym zrobić ... ;)

    No właśnie nie wiem :( Ostatnie 15 dni było wykonywane zdalnie, u mnie w domu
    (programista PHP) - na tych samych zasadach od 8h/5 dni na tyg.
    A umowa zlecenie wygląda szablonowo - kwota, czynność: rozwijanie systemu
    informatycznego firmy..., brak godzin i miejsca wykonywania.

    tomSee[AT]wp[DOT]pl | http://sokol.jod.pl

  • 4. Data: 2006-07-13 09:01:23
    Temat: Re: [ot] Umowa zlecenie - oszustwo
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    tomSee wrote:

    > No właśnie nie wiem :( Ostatnie 15 dni było wykonywane zdalnie, u mnie w domu
    (programista PHP) - na tych samych zasadach od 8h/5 dni na tyg.

    O rany... miesiac pracyza 1000 zlotych!?

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 5. Data: 2006-07-13 09:26:27
    Od: tomSee <t...@w...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > O rany... miesiac pracyza 1000 zlotych!?

    Widocznie nawet nie za 1000 zl, skoro nie zaplacil...

    tomSee[AT]wp[DOT]pl | http://sokol.jod.pl

  • 6. Data: 2006-07-13 09:27:46
    Od: tomSee <t...@w...pl>

    Slyszalem o takiej instytucji jak mediacja. Czy warto ?

    tomSee[AT]wp[DOT]pl | http://sokol.jod.pl

  • 7. Data: 2006-07-13 10:27:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tomSee wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam taki oto problem:
    > Miałem 3 umowy-zlecenie (8h w biurze /5 dni tyg) na m-ce: kwiecień, maj,

    To nosi znamiona umowy o pracę - jak chcesz być wredny, możesz zgłosić
    się do sądu pracy, żeby orzekli, że to była umowa o pracę.

    [ciach]

> [...]
    > dowiedziałem) - po drugie, jeżeli zdecyduję się pracować u niego dalej,
    > "wyśle przelew w ciągu 5 minut" (cytat).

    Trzeba było powiedzieć, że ty masz zasadę dawać w ryj złodziejom i
    oszustom (oczywiście, jeśli miałbyś przewagę w gabarytach ;) )

    A poważniej: szkoda, że nie nagrałeś...

    > Moje pytania:
    > - Co mogę teraz zrobić - jak dochodzić swoich pieniędzy ? (kwota to 1000
    > zl)

    Wezwanie do zapłaty (poleconym ze za potwierdzeniem odbioru).

    > - Jeżeli wchodzi w grę postępowanie sądowe - to pewnie cywilne - czy
    > będzie to gra warta świeczki ?

    Zależy, co przez to rozumiesz.

    Mi jedna firma wisiała ponad 5 tysięcy.

    Prawie dwa lata czekałem na wejście na wokandę, potem nieco ponad pół
    roku zajęły rozprawy i uzyskanie prawomocnego wyroku z klauzulą
    wykonalności, a potem komornik właściwie w tydzień-dwa przelał mi kasę
    na konto.

    Tamta firma zabuliła dodatkowo prawie 3 tysiące kosztów sądowych,
    zaległą sumę, odsetki karne za 2,5 roku i jeszcze taksę komornika.

    > - Jeżeli będzie, to gdzie uzyskam np. bezpłatną pomoc prawną ?

    Hehehehe. Chyba tylko tutaj. Ale "what you pay is what you get" - czyli
    żadnych gwarancji ;)

    > - Czy mogę sprzedać ten dług ?

    Eeee... Za 100% na pewno nie sprzedasz.

    > - Czy mogę wystawić rachunek za to zlecenie jako osoba fizyczna i jaki
    > powinien być wzór tego rachunku ?

    Jakikolwiek.

    > - Koleś mnie wk***(urzył) grubo, bo pracowałem sumiennie - może jakieś
    > info do PIP, US ?

    PIP zleceniami zasadniczo się nie interesuje. Ale jakby okazało się, że
    to jednak (wg. sądu pracy) miało znamiona umowy o pracę...

    > Może to małe pieniądze, ale dla mnie niezbędne, poza tym, IMO takich to
    > powinno sie za jaja na rynku wieszac...

    A jakby to była kobieta? ;->

  • 8. Data: 2006-07-13 10:52:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 lip o godzinie 11:01, na pl.soc.prawo, Hikikomori San napisał(a):

    > O rany... miesiac pracyza 1000 zlotych!?

    A Ty jesteś zdziwiony?
    Ogromna rzesza ludzi pracuje poniżej tej kwoty. Nie sugeruj się za bardzo
    średnim wynagrodzeniem za pracę w sektorze przedsiębiorstw.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 9. Data: 2006-07-13 11:22:27
    Od: aleksandra <a...@g...USUN.TO.3d.pl>

    > poprzednim pracownikom też nie płacił ostatniej wypłaty (niedawno się
    > jeżeli zdecyduję się pracować u niego dalej,
    > "wyśle przelew w ciągu 5 minut" (cytat).

    wiec zdecyduj sie pracowac u niego dalej. jak zaplaci to powiedz ze sie
    rozmysliles. i nie podpisuj nowej umowy, dopoki ci pieniedzy nie odda -
    powiedz, ze masz takie zasady ;-)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-07-13 11:27:15
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Jul 2006 11:01:23 +0200, Hikikomori San napisał(a):

    (programista PHP) - na tych samych zasadach od 8h/5 dni na tyg.

    > O rany... miesiac pracyza 1000 zlotych!?

    Za klepanie kodu to tak akurat - ja bym więcej nie zapłacił
    programiście ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry