  • 1. Data: 2006-07-12 22:11:16
    Temat: zerwane plomby gwarancyjne
    Od: "102mariusz" <1...@w...pl>

    Klient odeslal do mnie uszkodzony odtwarzacz mp3 ( wartosc 120 zl
    )
    Plomby gwarancyjne zostaly zerwane wiec reklamacji nie
    uwzglednilem. Kupujacy tlumaczyl sie, ze nie wiedzial, ze to
    sa plomby gwarancyjne tylko nalepki które zerwal. Napisal tez, ze
    w karcie gwarancyjnej nie bylo zadnej informacji o plombach
    gwarancyjnych.
    Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta
    reklamacje?

  • 2. Data: 2006-07-12 22:28:43
    Temat: Re: zerwane plomby gwarancyjne
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    102mariusz wrote:
> [...]
    > gwarancyjnych.
    > Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta

    A co było napisane na tych nalepkach?

  • 3. Data: 2006-07-12 22:38:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:

    > A co było napisane na tych nalepkach?
    I czy z karty gwarancyjnej wynikało, że te nalepki, są gwarancyjne.

  • 4. Data: 2006-07-13 09:43:12
    Od: "Marcin Mazella [Jocker_Gd]" <s...@p...onet.pl>

    "102mariusz" < napisal :
> [...]
    >gwarancyjnych.
    >Moje pytanie brzmi czy ja jako sprzedawca musze uwzglednic ta

    Czy zerwanie plomb mialo (w Twojej opinii) bezposredni wplyw na uszkodzenie
    odtwarzacza, ew, w druga strone czy uszkodzenie moglo nastapic w skutek
    zerwania plomb?

    -
    J3M

  • 5. Data: 2006-07-13 09:59:07
    Od: "102mariusz" <1...@w...pl>

    W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch. Nalepka jest
    hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało
    uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał
    się do środka.

  • 6. Data: 2006-07-13 10:02:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik 102mariusz napisał:

    > W karcie gwarancyjnej nie ma informacji o plombch.

    Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta.

    Nalepka jest
    > hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało
    > uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał
    > się do środka.

    Nawet z nalepkami też nie będziesz miał ;-)

    M.

  • 7. Data: 2006-07-13 10:32:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Czyli warunki gwarancji są dotrzymane ze strony klienta.

    Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może
    samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby
    traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji.

    W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym jako
    plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to jakieś
    nalepki jest sporo naciągane. Inna sprawa, że domniemanie grzebania
    przez klienta w środku też :)

    p. m.

  • 8. Data: 2006-07-13 11:04:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.07.2006 mvoicem <m...@g...com> napisał/a:
    > Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może
    > samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby
    > traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji.

    Myślę że nie, a ewentualne wykazanie,że faktycznie grzebał będzie
    spoczywało na gwarancie.

> [...]
    > plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to jakieś
    > nalepki jest sporo naciągane. Inna sprawa, że domniemanie grzebania

    Dokładnie. A nawet gdyby w gwarancji jakieś obostrzenie było, to zawsze
    pozostaje reklamacja z tyt. niezgodności z umową i szczerzę wątpię aby
    mógł z tego powodu odmówić, no chyba żeby niezgodność była w obrębie samej
    nalepki :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2006-07-13 12:01:36
    Od: "Marcin Mazella [Jocker_Gd]" <s...@p...onet.pl>

    "102mariusz" napisał :
> [...]
    >hologramem z datą produckji. Zerwanie samych nalepek nie spowodowało
    >uszkodzenia sprzętu lecz nei mam pewności czy kupujący nie dobrał

    to w takim razie IMHO musisz uwzględnić tę reklamację.

    BTW - co sie zepsuło, i czy faktycznie będziesz miał problem z
    wyreklamowaniem tego u dostawcy, czy z zasady chcesz typawi zrobić kuku i
    wykręcić się od pomocy.
    Prowadząć taki interes powinineć się liczyć się z tego typu przypadkami i
    powinieneć brać je na klatę - oczywiście w ramach rozsądku, ale jeśli
    uszkodzenie nie ma bezpośreniego związku z zerwaniem plomb to poporstu bądź
    człowiek i podaj rękę klientowi, zaznacz zdecydowani, że przyjmujesz
    warunkowo i jeśli producent czy dostawca stwoerdzi, że uszkodzenie nastąpiło
    w skutek jego grzebactwo to będziesz musiał odrzucić reklamację i tyle.
    -
    PZDR
    J3M

  • 10. Data: 2006-07-13 14:36:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    mvoicem napisał(a):

    > Jeżeli w warunkach gwarancji jest coś o tym że klient nie może
    > samodzielnie grzebać w sprzęcie, to myślę że zerwanie tych plomb możnaby
    > traktować jako niedotrzymanie warunków gwarancji.

    Myślę, że tylko myślisz.

    > W końcu nalepka z datą produkcji jest czymś tak powszechnie znanym
    > jako plomba gwarancyjna, że tłumaczenie się klienta że myślał że to
    > jakieś nalepki jest sporo naciągane.

    Dlaczego? Na wielu urządzeniach są jakieś beznadziejne nalepki i- jeżeli
    tylko mogę - zrywam je od razu. Zauważ zresztą, czego dotyczy reklamacja
    - odtwarzacza MP3.

    Nawet, gdyby na tej naklejce był jakiś napis (a jeśli są, t z reguły w
    językach obcych), to poprzez brak takiego warunku w umowie są nieistotne.

    Inna sprawa, że domniemanie
    > grzebania przez klienta w środku też :)

    Kolejne pytanie - czy w tej "gwarancji" jest sformułowanie na temat
    zaglądania do środka.

    A tak w ogóle i z praktycznego punktu widzenia wszelkie naklejki uważam
    za zakałę (głównie naszego) handlu, na przykład plombowanie zestawów PC.

    M.