  • 1. Data: 2004-03-20 23:49:30
    Temat: Umowa zlecenie a okres składkowy ? ZUS
    Od: "Secio" <W...@p...gazeta.plTO>

    Witam!

    Pytałem na pl.soc.prawo.podatki, ale nie bylo odzewu, wiec probuje tutaj.
    Interesuje mnie nastepujaca kwestia.
    Pracodawca chce zatrudnic emeryta na umowe zlecenie. Jego wynagrodzenie
    brutto ma wyniesc 500zł.
    Czy w/w kwota bedzie obciazona 16% podatku od umowy (po uwzglednieniu
    kosztow uzyskania przychodu), 13% skladka na ubezpieczenie rentowe i 19% na
    emerytalne ? Wszystko liczone od kwoty brutto ?
    A jak z przeliczeniem okresu składkowego na lata ? Czy 1 miesiac umowy
    zlecenia to jeden rok okresu skladkowego ? A moze zaleznie od oplaconej
    skladki miesiac skladkowy liczymy jako 1/x miesiaca skladkowego
    uwzglednianego w obliczaniu emerytury ?

    Dziekuje za sugestie,
    Pozdrawiam - Mariusz