  • 1. Data: 2004-03-20 19:13:51
    Temat: ksh v. kh ujawnienie zmian w rejestrze
    Od: "jet" <t...@n...com>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie charakteru instytucji ujawnienia zmian w rejestrze
    przedsiębiorców.

    Według kh za członków zarzadu uważane były osoby wpisane do rejestru
    handlowego. Obecnie ksh mówi tylko o powinności ujawnienia zmian w
    rejestrze. W takim razie inne osoby mogą sprawować zarząd nad spółką, a
    inne być wpisane do rejestru? - co niewiele ma wspólnego z ideą zaufania
    publicznego do danych zawartych w rejestrze. Jak to jest?

    Pozdrawiam,
    jet

  • 2. Data: 2004-03-26 15:43:54
    Temat: Re: ksh v. kh ujawnienie zmian w rejestrze
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > inne być wpisane do rejestru? - co niewiele ma wspólnego z ideą zaufania
    > publicznego do danych zawartych w rejestrze. Jak to jest?

    Ano moze sie tak zdarzyc i czesto sie zdarza. Niestety czasami zwlaszcza
    bardzo malym i bardzo slabym ekonomicznie spolkom nie starcza 650,- zl na
    wpis zmian. Tocze wlasnie boj z jedna z takich spolek. Stad tez zarzad
    ujawniony w KRS moze byc inny niz ten rzeczywiscie sprawuje swoje obowiazki.
    Tym bardziej ze wpis w KRS mnie ma charakturu konstytutywny, a wiec
    powolnanie nowego zarzadu jest wazne z momemtem podjecia uchwaly w tej
    sprawie, a nie od momentu wpisu w KRS (no chyba ze umowa spolki itd.). Tak
    przy okazji nie ma to wiekszego znaczenia dla wierzycieli, poniewaz
    odwolanie z funkcji czlonka zarzadu bez jednoczesnego zarejestrowania tego
    faktu w KRS nie wylacza odpowiedzialnosci czlonka zarzadu za zobowiazania
    (wyrok SN z 4 kwietnia 2000 r., CKN 10/00 OSNC 2000/12/219, wprawdzie
    dotyczyl kh, ale jak najbardziej ma zastosowanie do ksh).
    Pozdrawiam
    JG