  • 1. Data: 2004-03-20 19:56:00
    Temat: studia dzienne a wiek kandydata
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

    witam!

    interesuje mnie kwestia dotyczaca kandydatow na studia dzienne na uczelniach
    panstwowych
    a mianowicie - czy istnieje ograniczenie wieku kandydata na pierwszy rok
    studiow?

    nie znalazlem zadnej wzmianki na ten temat w ustawie o szkolnictwie wyzszym
    z 12.09.90
    ani w dokumentach powiazanych/pokrewnych, ale moze cos przeoczylem
    (korzystalem
    z wyszukiwarki na www.isip.sejm.gov.pl

    jedynie na stronach www.buwiwm.edu.pl w publikacji dotyczacej systemu
    ksztalcenia w Polsce
    jest informacja o ograniczeniach wiekowych ale tylko dot. szkol morskich,
    policji, pozarnictwa
    a mnie interesuja przede wszystkim uczelnie ekonomiczne i techniczne (w
    szczegolnosci
    politechnika wroclawska i akademia ekonomiczna we wroclawiu)

    przeszukiwalem rowniez info na stronach interesujacych mnie uczelni ale ani
    w statutach
    ani w regulaminie studiow nie ma wzmianek na ten temat

    jesli ktos juz mial stycznosc z takim zagadnieniem w teori lub praktyce to
    bede wdzieczny za info

    tradycyjnie pozdrawiam - Wojtek

  • 2. Data: 2004-03-20 21:07:03
    Temat: Re: studia dzienne a wiek kandydata
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "hal2000" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jesli ktos juz mial stycznosc z takim zagadnieniem w teori lub
    praktyce to
    > bede wdzieczny za info

    W praktyce nie ma chyba zadnego ograniczenia, oprocz kierunkow
    medycznych. Moga sobie tez czasami jakies wydzialy stosowac wlasne
    ograniczenia, byc moze nawet prawo to stosuje, no bo niby potem jeszcze
    jakas aplikacje co do idei, trzeba robic. Zdaje sobie co roku dla zabawy
    na rozne kierunki na dzienne i brak jakichkolwiek oporow.

    marekz

  • 3. Data: 2004-03-20 22:35:09
    Od: a...@a...pl

> [...]
    > jakas aplikacje co do idei, trzeba robic. Zdaje sobie co roku dla zabawy
    > na rozne kierunki na dzienne i brak jakichkolwiek oporow.

    w jakie kierunki uderzasz? Z ciekawości pytam.I o jakie aplikacje chodzi?
    Pozdr.
    ag

  • 4. Data: 2004-03-21 08:55:24
    Od: "amestris" <a...@o...pl>

> [...]
    wyzszym
    > z 12.09.90
    > ani w dokumentach powiazanych/pokrewnych, ale moze cos przeoczylem

    Dzien dobry,

    Wydaje mi sie ze nie ma ograniczen. Jak zdawalam w 2003r. na prawa na UW to
    przy nazwiskach byl podany PESEL. Co prawda nie bylo takich takich osob duzo
    ale kilka rocznikow 60 i 70 :)

    Pozdrawiam

    Ewa

  • 5. Data: 2004-03-21 11:48:17
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > w jakie kierunki uderzasz? Z ciekawości pytam.I o jakie aplikacje
    chodzi?
    > Pozdr.
    > ag

    A takie badziewne. Psychologia/socjologia/filozofia/europeistyka. Tam
    gdzie egzaminy z wiedzy ogolnej sa, albo jakies testy wyboru, bo lubie
    bardzo takie rzeczy :-). Na scisle mnie nie bawi, bo skonczylem scisly i
    to zadna frajda, bo brak adrenalinki, ze sie nie zda. Na prawo jeszcze
    nie uderzalem, bo tam historie sie zdaje chyba wszedzie, a nie chce mi
    sie uczyc czegokolwiek na pamiec. Ale moze kiedys z nudow, kto wie. :)
    A aplikacje to mialem na mysli sedziowska, prokuratorska, radcowska itd,
    ktore po prawie czesto jeszcze sie robi.

    marekz

  • 6. Data: 2004-03-21 14:55:09
    Od: a...@a...pl

> [...]
    > A aplikacje to mialem na mysli sedziowska, prokuratorska, radcowska itd,
    > ktore po prawie czesto jeszcze sie robi.

    nie takie znowu badziewne ;).Ja tez skacze z kwiatka na kwiatek :). Proponuje
    Ci jeszcze moze jakąś ASP.Problemy kultury współczesnej + tylko nieco
    umiejętnosci a za to jaki maraton i wzrost adrenalinki w trakcie całego procesu
    egzaminowania :)
    Dzięki,
    Pozdr.ag

  • 7. Data: 2004-03-21 15:31:59
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]
    > Ci jeszcze moze jakąś ASP.Problemy kultury współczesnej + tylko nieco
    > umiejętnosci a za to jaki maraton i wzrost adrenalinki w trakcie

    Jestem antytalenciem jesli chodzi o malowanie/rzezbienie itp. :)
    Najmilej wspominam egzamin na socjologie, najinteligentniejsze pytania.
    najwieksza zabawe mialem przy psychologiach (normalna i stosowana) oraz
    medycynie. Przezywanie "powaznosci" tych kierunkow bylo rozbrajajace.
    Zreszta na prawie chyba odchodzi podobne przezywanie. Najwiekszy fuks -
    filologia polska :). Przy okazji, chyba osoby takie jak my zadaja klam
    stwierdzeniom, ze aby sie gdzies-tam dostac trzeba od razu dawac lapowki
    albo brak korepetycje u tych co egzaminuja, nie ? :)
    Dobra, ja koncze bo to kompletny off topic i zaraz zostane pogoniony.

    do nastepnego wstepnego, marekz :)

  • 8. Data: 2004-03-21 15:37:56
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]

    > Ci jeszcze moze jakąś ASP.Problemy kultury współczesnej + tylko nieco
    > umiejętnosci a za to jaki maraton i wzrost adrenalinki w trakcie

    Jestem antytalenciem jesli chodzi o malowanie/rzezbienie itp., a na czym
    polega tam ta adrenalinka? Kolejne etapy i na kazdym mozna odpasc, tak ?
    Fajne. :) Najmilej wspominam egzamin na socjologie, najinteligentniejsze
    pytania. Najwieksza zabawe mialem przy psychologiach (normalna i
    stosowana) oraz medycynie. Przeżywanie "powaznosci" tych kierunkow bylo
    rozbrajajace. Zreszta na prawie chyba odchodzi podobne przeżywanie
    quasi-elitarnosci. Najwiekszy fuks i najwieksza adrenalinka - filologia
    polska :). Przy okazji, chyba osoby takie jak my zadaja klam
    stwierdzeniom, ze aby sie gdzies-tam dostac trzeba od razu dawac lapowki
    albo kogos znac, nie ? :)
    Dobra, ja koncze bo to off topic i zaraz zostane pogoniony.

    no to do nastepnego wstepnego, marekz :)

  • 9. Data: 2004-03-21 15:55:09
    Od: a...@a...pl

    > Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje
    > całego procesu
    >
    > Jestem antytalenciem jesli chodzi o malowanie/rzezbienie itp. :)

    wiesz, no własnie o to chodzi ze to nie o talent chodzi a umiejętność
    patrzenia, podstawowy błąd "myslowy" kandydatów na takie studia a zwłaszcza
    teraz kiedy paradygmaty sie zmieniają i dzisiejszy twórca to raczej filozof i
    obserwator współczesnej rzeczywistosci a wiec również analityk

> [...]
    > stwierdzeniom, ze aby sie gdzies-tam dostac trzeba od razu dawac lapowki
    > albo brak korepetycje u tych co egzaminuja, nie ? :)
    jasne , najfajniejsze sa opowiesci tych , którym sie nie udało :)
    ponadto powiem ci ,że taki sposób funkcjonowania np . w danii gdzie zalezy
    panstwu na tych co to "się wykształcają";) jest dodatkowo opłacany jak jesteś
    rezydentem.Moze byc to wiec sposob na zycie- nie chcesz pracowac tylko uczyć
    sie tak więc uczysz sie = pracujesz.
    U nas niestety nie licze na taki "przełom mentalny" w najblizszym 25-leciu.
    Szkoda.

    > Dobra, ja koncze bo to kompletny off topic i zaraz zostane pogoniony.
    dygresje są zawsze najistotniejsze :)

    > do nastepnego wstepnego, marekz :)

    do następnego :) ag.

  • 10. Data: 2004-03-21 16:28:45
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

> [...]
    uczyć
    > sie tak więc uczysz sie = pracujesz.
    > U nas niestety nie licze na taki "przełom mentalny" w najblizszym

    Szkoda. Aby nie bylo tak zupelnie off topic. U mnie pierwotnym powodem
    tej zabawy bylo durne prawo. Chcialem sobie pomieszkac w akademiku
    jeszcze po skonczeniu studiow z rok czy dwa, no ale prawo takie, ze to
    nielegalne. Moglem sobie kupowac miejsce, ale to znowu placic trzeba
    bylo gosciom z samorzadu albo na wolnym rynku, zreszta nie cierpie do
    kogos chodzic i "cos zalatwiac" :-). No to zaczalem sobie zdawac na byle
    co, i nagle moje mieszkanie stalo sie legalne, a dodatkowo legitymacja
    studencka zawsze byla do marca (no bo potem oczywiscie mnie skreslali).
    Hahaha, kupa smiechu, nie?. A potem jak juz przestalem w akademiku
    mieszkac, tak mi to weszlo w krew, ze nie przestalem i raz do roku musze
    zdac :).

    marekz