  • 1. Data: 2006-05-30 14:21:10
    Temat: Umowa zlecenie a ZUS - wiem że bylo 1000 razy ale czegos nie rozumiem
    Od: Piotr <b...@v...pl>

    Witam

    Mam taka sytuację.
    Jestem bezrobotny i wykonuje prace dorywcze na umowe o dzielo.
    Trafil mi sie klient, ktory chce abym dorywczo dla niego pracowal - tzn
    raz na jakis czas wykonal przez 1 do 3 dni okreslone prace kilka razyw
    miesiacu.

    Ja upieram sie przy umowie o dzielo a klient chce umowe zlecenie.
    Czy od w takiej sytuacji od umowy zlecenia będa odprowadzane skladki na ZUS?

    Pozdrawiam i czekam na Wasz komentarz

    Piotr

  • 2. Data: 2006-05-30 15:49:32
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Piotr napisał(a):

> [...]
    > Ja upieram sie przy umowie o dzielo a klient chce umowe zlecenie.
    > Czy od w takiej sytuacji od umowy zlecenia będa odprowadzane skladki na

    jestes ubezpieczony w nfz z innego zrodla?
    ja obecnie pracuje na umowe zlecenie i nie mam pobieranej skladki zus.
    tylko podatek. dlaczego? bo jestem ubezpieczony gdzie indziej.

  • 3. Data: 2006-05-30 17:02:08
    Temat: Szlag
    Od: Piotr <b...@v...pl>

    Ha - rozumiem - mam swoje prywatne ubezpieczenie w ING oraz prywatne
    ubezpieczenie medyczne. Ale to nie ma nic wspolnego z ZUSem. Rozumiem
    zatem ze i tak kasa pojdzie na ZUS i tak :(?

    Piotr

  • 4. Data: 2006-05-31 07:06:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    >
    > Ja upieram sie przy umowie o dzielo a klient chce umowe zlecenie.
    > Czy od w takiej sytuacji od umowy zlecenia będa odprowadzane skladki

    1. To czy umowa jest umową zlecenia czy umową o dzieło nie zależy w
    zasadzie od tego co sobie życzysz ty lub twój klient. Decyduje głównie
    to co ma być wykonane. Tylko w niektórych wypdkach jest faktyczny
    wybór. Niestety nie podałeś szczegółów. To, że piszesz ile dni masz
    "pracować" świadczy raczej o tym, że będzie to umowa zlecenie (a może
    nawet umowa o pracę).
    2. Od umowy zlecenia będzie ZUS. Od umowy o dzieło nie.
    3. Wiesz oczywiście o tym, że jeśli jesteś zarejestrowany jako
    bezrobotny, to masz obowiązek informować Urząd Pracy o takich umowach.

  • 5. Data: 2006-05-31 10:04:21
    Od: Piotr <b...@v...pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > 3. Wiesz oczywiście o tym, że jeśli jesteś zarejestrowany jako
    > bezrobotny, to masz obowiązek informować Urząd Pracy o takich umowach.

    Moja praca ma polegać na szkoleniu ludzi. Z innymi firmami działam na
    zasadzie umowy o dzielo w tym zakresie i dlatego jestem zaskoczony
    upieraniem się przy umowie zlecenie.

    Nie rozumiem tylko dlaczego mam informowac UP o takich umowach, skoro
    nie pobieram zasilku.

    Bede wdzieczny za wskazówki

    Pzdr.

    Piotr

  • 6. Data: 2006-05-31 12:42:16
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 31 maj o godzinie 12:04, na pl.soc.prawo, Piotr napisał(a):

    > Nie rozumiem tylko dlaczego mam informowac UP o takich umowach, skoro
    > nie pobieram zasilku.

    Bo "psujesz i zawyżasz" statystykę ;))
    Nie możesz mieć statusu bezrobotnego skoro co jakiś czas "wpada" Ci
    zlecenie tudzież dzieło ;)
    Zgodnie z prawem, musisz się wyrejestrować z PUP/RUP kiedy otrzymasz
    zlecenie/dzieło - jak je zakończysz - możesz się spokojnie znowu
    zarejestrować ;) - otrzymasz status znowu osoby bezrobotnej (jeżeli nie
    będziesz miał 12 miesięcy pełnych odprowadzanych składek na SUS
    przynajmniej w wymiarze minimalnej płacy - to dalej bez prawa do zasiłku).

    --
    Herbi
    31-05-2006 14:42:13

  • 7. Data: 2006-05-31 13:02:04
    Od: Piotr <b...@v...pl>

    Herbi wrote:

> [...]
    > będziesz miał 12 miesięcy pełnych odprowadzanych składek na SUS
    > przynajmniej w wymiarze minimalnej płacy - to dalej bez prawa do zasiłku).

    TO nie bede sie rejestrowal - bo latanie co tydzien do UP to strata czasu

    dzieki za info

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 8. Data: 2006-05-31 14:03:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr wrote:

    > Moja praca ma polegać na szkoleniu ludzi. Z innymi firmami działam na
    > zasadzie umowy o dzielo w tym zakresie i dlatego jestem zaskoczony
    > upieraniem się przy umowie zlecenie.

    Jeśli chcesz krótki tekst "dlaczego nie", to poczytaj Kodeks Cywilny. A
    Jeśli wolisz coś dłuższego, ale bardziej "dla ludzi" to przeczytaj
    *cały* ten wątek:
    http://tiny.pl/g6z9
    albo w pełnej postaci:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/67157bc8e1bef131/d51fbcab37c73d8
    0?lnk=st&q=smolik+dzie%C5%82o&rnum=3&hl=pl#d51fbcab3
    7c73d80