  • 1. Data: 2002-04-12 14:35:53
    Temat: Umowa zlecenia
    Od: "Marek" <v...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jestem studentem, 22 lata. Chciałbym podpisać z pewną firmą reklamową umowę
    zlecenia dotyczącą wyświetlania banerów na mojej stronie. Jak w takiej
    sytuacji wyglada kwestia podatku (czy płacę go ja, czy firma zlecająca
    usługę) oraz jak jest z ubezpieczeniem ZUS. Czy jestem jeszcze zwolniony z
    tej opłaty?

    Tak przy okazji. Ile kosztuje założenie i utrzymanie firmy przez studenta,
    czy są jakieś ulgi, zniżki itp.? Czy opłata za firmę zależy od wykonywanej
    działalności (np. zależy ona od tego czy prowadzę salon samochodowy, czy
    firmę monterską), czy jest to opłata stała? Aha. Pobieram jeszcze rentę
    rodzinną. Czy w jakiś sposób wpłynęłoby to na pytania powyżej.

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-12 18:00:05
    Temat: Re: Umowa zlecenia
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Marek wrote:

    > Tak przy okazji. Ile kosztuje założenie i utrzymanie firmy przez studenta,
    > czy są jakieś ulgi, zniżki itp.? Czy opłata za firmę zależy od wykonywanej

    Nie ma.

    > działalności (np. zależy ona od tego czy prowadzę salon samochodowy, czy
    > firmę monterską), czy jest to opłata stała? Aha. Pobieram jeszcze rentę

    Nie ma czegoś takiego jak opłata za firmę.

    > rodzinną. Czy w jakiś sposób wpłynęłoby to na pytania powyżej.

    Nie możesz przekroczyć kwoty dochodu 1433,10 zł na miesiąc jeśli chcesz
    dostawać całą rentę. Od kwoty 2661,50 zł nie dostaniesz jej w ogóle.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-13 15:45:19
    Temat: Zalozenie firmy
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    Hi

    Co do zalozenia firmy (tak jak w odp. na grupie).
    Moze w przyszlosci beda jakies ulgi. Swoja droga, wydaje sie,
    ze wszelkie rozwiazania ulgowe w kwestii "przedsiebiorczosci mlodych"
    moglyby w jakims zakresie pomoc w walce z kryzysem i bezrobociem.
    Teraz zostaniesz obciazony w takim zakresie jak zwykly przedsiebiorca,
    czyli oplaty rejestracyjne, regon, nip i oczywiscie lubiany ZUS.

    Mam jeszcze do Ciebie pytanko. Czy możesz powiedzieć/podlinkować
    mi coś w sprawie zarabiania przez banery? Myslalem cos o wlasnej witrynie.
    Ciekawe jak to sie kalkuluje; ile moze przecietnie przyniesc dochodu,
    jakie sa warunki (okreslona tematyka strony?), z kim i jak najlepiej
    podpisac?

    3m sie!
    Mike