    From: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji - jak wypowiedzieć?
    Date: Fri, 16 Nov 2007 04:23:43 -0800 (PST)

    On Nov 16, 11:57 am, "swen" <n...@n...com> wrote:
    > Ja troche w innej sprawie.
    > Po co podpisywac takie umowy? Czy nie lepiej olac pracodawce ktory o wymaga?
    > Dlaczego w imie czego nakladac na siebie dobrowolnie kaganiec i lancuch...
    > Jesli pracodawca ci powie, umowa albo do widzenia - to powiedz mu do
    > widzenia:))
    > Wowczas jesli naprawde mu na tobie zalezy to sie skontaktuje i da prace bez
    > umowy o zakazie konkurencji.
    > Zawsze nalezy na 1. wszym miejscu patrzec na siebie, swoja przyszlosc i
    > zadbac w pierwszej kolejnosci o swoje, o pracodawcy sprawy pozniej.
    > Bo nikt o ciebie nie zadba....

    Ty popatrz, tak wlasnie mysli pracodawca. Ze ten pracownik co to ja go
    naucze know-how, sztuczek, kontakty z klientami mu udostepnie
    przejdzie do innej firmy za 500 zlotych wiecej na miesiac. A tamta
    firma dzieki niemu zyska 100 tysiecy. Wiec pisze umowe o zakazie
    konkurencji, dzieki niej pracownik jest spokojny ze np. mimo tego ze
    nie bedzie pracowal przez pol roku w poludniowej polsce to ja mu bede
    i tak placil. Ja jestem spokojny ze mi konkurencja nie podesle
    zgnilego jaja czyli przysle do mnie kogos od siebie zeby poznal moja
    firme a potem poszedl do nich z cala moja wiedza, baza danych itp.
    wiec takie umowy sa jak najbardziej podpisac.