    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 3 Feb 2014 10:05:43 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa o współpracę przy realizacji projektu

    On Sat, 1 Feb 2014, Yossarian wrote:

    > Muszę przyznać, że sprawa jest bardziej skomplikowana niż
    > przypuszczałem. Najgorsze spółki jak to mówią... Zatem dobrym wyjściem będzie
    > zapewne zatrudnienie, bądź określenie zakresu wspólnych działań celem,
    > będącym przedmiotem np. umowy zlecenia.

    Weź pod uwagę iż:
    - przy umowie *o pracę* jest możliwe automatyczne przekazywanie praw
    autorskich majątkowych, ale skutecznie działa tylko w zakresie
    obowiązków pracownika (jak zatrudniony jako programista namaluje
    obraz, to "automatyzm" nie zadzaiła)
    - zakres przekazywania "praw" i fakt zawarcia umowy zlecenia są odrębne,
    więc trzeba tego "przekazywania praw" pilnować.
    IMO, da się wywieść "automatyczne" przekazywanie licencji niewyłącznej
    (z celowości umowy oraz faktu że taka licencja nie wymaga formy pisemnej)
    i na tym koniec, wszystko ponad musi być osobno, wyraźnie, na piśmie.

    pzdr, Gotfryd