  • 1. Data: 2010-04-09 18:30:03
    Temat: Umowa o prace - dluzszy okres wypowiedzenia
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    witajcie

    negocjuję sobie warunki w pewnej firmie
    jednym z punktów, są dłuższe (korzystniejsze dla mnie) warunki wypowiedzenia

    i tu moje dwa pytania

    1 - czy jest mozliwe dokonanie takich zapisow? znaczy możliwe jest
    wszystko;) ale czy będą wiążące i nie będą kłóciły się np z KP. dokładnie
    chodzi o 6mcy dla umowy na czas nieokreślony. czy KP okresla warunki
    MINIMALNE czy sztywne?

    2 - czy okres wypowiedzenia ze strony pracodawcy moze byc dluzszy niz ze
    strony pracownika? jesli firma bedzie chciala zwolnic mnie to 6mcy, jesli ja
    to 3mce. Czy taki zapis jest zgodny z KP, czy wypowiedzenie w obydwie strony
    musi byc rowne?

    chetnie odpowiedzi poparte konkretnymi paragrafami, albo przykladowymi
    wyrokami sądu

    bede BARDZO zobowiązany

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 2. Data: 2010-04-10 04:57:18
    Temat: Re: Umowa o prace - dluzszy okres wypowiedzenia
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musi byc rowne?
    >

    > chetnie odpowiedzi poparte konkretnymi paragrafami, albo przykladowymi

    Obowiązują zapisy z umowy, pod warunkiem, że nie są gorsze od zapisów w KP.
    To co jest gosze dla pracownika jest indywidualnie rozstrzygane w sądach, ale
    przyjmuje się, że dłuższe wypowiedzenie jest korzystniejsze dla pracownika.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-04-10 08:12:17
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-10 06:57, andreas pisze:
    > przyjmuje się, że dłuższe wypowiedzenie jest korzystniejsze
    > dla pracownika.

    Niestety tak. W bardzo wielu przypadkach jest to jednak mniej korzystne
    dla pracownika.

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2010-04-12 08:49:37
    Od: l...@v...pl

    Proponuję:
    - zróżnicowanie wg. kp rozstrzygnięcie przy wypowiedzeniach pracodawcy,
    - a przy wypowiedzeniach pracownika dłuższe, z możliwością po wniosku pracownika
    skrócenia do wymiaru z kp

    Są takie zapisy w układach rejestrowanych więc bez problemu może być.