  • 1. Data: 2010-04-09 13:46:14
    Temat: [Prawo Pracy ] Opinia lekarska na wypowiedzeniu.
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Witam.
    Mój pracodawca wypowiedział mi umowę na czas nieokreślony. Napisał tam
    jakieś bedety o utracie zaufania. (mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia
    i nie chce go skrucić mimo moich próśb, tak na złość )
    Prawda jest taka że byłam na zwolnieniu ze względu na rehabilitację
    kręgosłupa. Pracuje 12 dziennie na nogach.

    Do sedna:
    Mój lekarz powiedział, że nie moge tak pracować bo grozi to gwałtownym
    pogorszeniem się zdrowia i może mi wystawić zaświadczenie o konieczności
    odejścia, zmiany trybu pracy na siedzącą w ciągu 7 dni.

    Czy jeśli dostarczę pracodawcy dokument od lekarza ( już na okresie
    wypowiedzenia ) to będę mogła skrócić okres wypowiedzenia?

  • 2. Data: 2010-04-09 13:51:31
    Temat: Re: [Prawo Pracy ] Opinia lekarska na wypowiedzeniu.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-09 15:46, ben. pisze:

    > Czy jeśli dostarczę pracodawcy dokument od lekarza ( już na okresie
    > wypowiedzenia ) to będę mogła skrócić okres wypowiedzenia?

    Nie bez zgody pracodawcy. W końcu może Ci znaleźć pracę zgodną z
    zaleceniem lekarza.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-04-09 14:31:02
    Od: "ben." <m...@g...com>

    Użytkownik spp napisał:

    > Nie bez zgody pracodawcy. W końcu może Ci znaleźć pracę zgodną z
    > zaleceniem lekarza.

    Czy ma mnie prawo przenieść w inne miejsce Polski tzn. do innego miasta
    jeśli nie może tutaj zapewnić mi pracy zgodnej z orzeczeniem lekarskim?

  • 4. Data: 2010-04-09 14:35:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 09 Apr 2010 15:51:31 +0200, spp napisał(a):

    > Nie bez zgody pracodawcy. W końcu może Ci znaleźć pracę zgodną z
    > zaleceniem lekarza.

    Ale może sama rozwiązać stosunek pracy -- art. 55 par. 1 kp.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 5. Data: 2010-04-09 16:03:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-09 16:35, Olgierd pisze:

    > Ale może sama rozwiązać stosunek pracy -- art. 55 par. 1 kp.

    Art. 55. § 1. Pracownik może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzające szkodliwy
    wpływ wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie
    przeniesie go w terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej
    pracy, odpowiedniej ze względu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.

    Jeżeli pracodawca zaproponuje pracę zgodną z zaleceniem lekarskim
    powołanie się na ten przepis nie nie obroni się.

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-04-12 07:37:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik ben. napisał:

> [...]
    >
    > Czy jeśli dostarczę pracodawcy dokument od lekarza ( już na okresie
    > wypowiedzenia ) to będę mogła skrócić okres wypowiedzenia?

    Ja jakbym taki dokumnet dostał, to bym ze względów medycznych
    podejrzewał przekręt. Przy chorobach kręgosłupa to właśnie siedzenie
    jest najgorszą pozycją.

  • 7. Data: 2010-04-12 07:56:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-12 09:37, cyklista pisze:

    > Ja jakbym taki dokumnet dostał, to bym ze względów medycznych
    > podejrzewał przekręt. Przy chorobach kręgosłupa to właśnie siedzenie
    > jest najgorszą pozycją.

    Jesteś lekarzem czy googlarzem?

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-04-12 08:13:33
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik spp napisał:

    > Jesteś lekarzem czy googlarzem?

    lekarzem, ale jakie to ma znaczenie?

    ja bym tak podejrzewał, ale to nie jako jako osoba tym zainteresowana
    bym o tym decydował tylko specjalista z zakresu rehabilitacji który by
    potem za swoją opinię odpowiadał, wchodziliby tutaj też w grę wszelkiej
    maści rzecznicy ZUS bo nie powiesz że osoba która może tylko siedzieć
    nie zasługuje na rentę

    więc jakbyś napisał jaki to lekarz, na jakiej podstawie wydał takie
    zaświadzcenie to bym tak nie napisał

    a o konkretnych problemach medycznych to możemy sobie pogadać na grupie
    medycznej a nie prawnej

  • 9. Data: 2010-04-13 17:26:23
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    cyklista wrote:

    > Ja jakbym taki dokumnet dostał, to bym ze względów medycznych
    > podejrzewał przekręt. Przy chorobach kręgosłupa to właśnie siedzenie
    > jest najgorszą pozycją.

    Niekoniecznie - zalezy od charakteru pracy jesli np pracodawca wymaga pracy
    w szpilkach to kregoslup "dostaje" duzo bardziej stojac niz siedzac

  • 10. Data: 2010-04-14 06:55:04
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemek napisał:

    > Niekoniecznie - zalezy od charakteru pracy jesli np pracodawca wymaga pracy
    > w szpilkach to kregoslup "dostaje" duzo bardziej stojac niz siedzac

    Tylko wtedy zaleceniem jest praca w odpowiednim obuwiu a nie zmiana na
    siedzącą gdzie kręgosłup dostaje w dupę bardzo solidnie (może trochę
    mnie w odcinku szyjnym ale za to dużo więcej w lędźwiowym). Nie nasza
    sprawą jest roztrząsanie tego od strony medycznej.

    Od strony prawnej to pracodawca powinien zwrócić się z taka opinią do
    ZUS w celu orzeknięcia niezdolności do pracy którą wykonuje pracownik, a
    wtedy ich specjaliści komisyjnie orzekną i stosownie do orzeczenia można
    dalej postępować.