  • 11. Data: 2008-02-19 23:39:02
    Temat: Re: Umowa o prac
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CodiJack" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fpf9b3$nug$1@node1.news.atman.pl...

    Zapis jest moim zdaniem przejawem durnoty. Z mocy samych przepisów
    szkodzenie komukolwiek - w tym również swojemu obecnemu i byłemu
    pracodawcy - jest zabronione. Nawet gdybyś zaczął pracować u konkurencji,
    to będzie trudno pracodawcy dowieść, że to szkodzi jego interesom.

  • 12. Data: 2008-02-20 06:43:44
    Temat: Re: Umowa o pracę
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@o...pl>

    > 3. Aneksu nie trzeba akceptować.

    Jasne, ze nie. Da to pracodawcy znakomity powod do wypowiedzenia. Jak
    juz chcesz pomogac komus, to moze pisz o wszystkich konsekwencjach
    niepodpisania aneksu.

    Arek
    www.rower.fan.pl

  • 13. Data: 2008-02-20 09:18:52
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    CodiJack pisze:
    > Użytkownik "kauzyperda" <l...@Z...eu> napisał w wiadomości

    > Czyli ten zapis to po prostu strachy na lachy, bo nie zamieścili okresu w
    > jakim po zaprzestaniu pracy,
    > miałbym nie podejmować "działań konkurencyjnych". Dobrze myślę?

    Tak. IMHO można tak powiedzieć.
    Nie ma okresu obowiązywania, nie ma odszkodowania - nie jest to zakaz
    konkurencji o ktorym mowa w art. 101[2]KP

    Ze wsi
    > jestem więc się pytam :)

    Tez jestem ze wsi ;-)

    --
    pozdr
    luck

  • 14. Data: 2008-02-20 13:26:04
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Feb 20, 12:39 am, "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    wrote:

    > Zapis jest moim zdaniem przejawem durnoty. Z mocy samych przepisów
    > szkodzenie komukolwiek - w tym również swojemu obecnemu i byłemu
    > pracodawcy - jest zabronione.

    Jakie to przepisy zabraniają szkodzenia w ogóle?

  • 15. Data: 2008-02-20 15:31:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Jakie to przepisy zabraniają szkodzenia w ogóle?

    Cały szereg, w zależności od sposobu szkodzenia. mamy przykładowo ustawę o
    nieuczciwej konkurencji, jest wiele zapisów w kodeksie pracy i w kodeksie
    karnym.

  • 16. Data: 2008-02-20 16:49:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fpfp31$l7j$1@atlantis.news.tpi.pl kauzyperda
    <l...@Z...eu> pisze:

    > Szkoda, że w swojej imponującej erudycji nie raczysz zwrócić uwagi na
    > fakt, że wytykanie innym błędów ortograficznych, zwłaszcza tak drobnych,
    > zdecydowanie nie należy do dobrego tonu.
    Czy ty w swojej erudycji (powstrzymam się od przymiotnika) mógłbyś określić
    do jakiego twoim zdaniem tonu należy robienie elementarnych błędów w
    ojczystym języku?

    > Poza tym netykieta mówi, że "jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to
    > kulturalnie, najlepiej na adres prywatny."
    Netykieta może mówić co zechce. Nie jest to żadne obowiązujące prawo,
    jedynie zbiór zwyczajów (podobnie jak np. grypsera).
    Kulturalnie natomiast jest szanować interlokutorów (tu: użytkowników grupy)
    i pisać do nich w sposób językowo poprawny. A przynajmniej się starać,
    choćby przepuszczając tekst przed wysłaniem przez słownik. Zwrócenie uwagi
    nie jest niczym niewłaściwym.

    > Np. wyrok SN z dnia 5 lutego 2002 r. I PKN 873/2000
    > ślepe czytanie przepisów to nie wszystko...
    To otwórz oczy i przeczytaj (w miarę możliwości - ze zrozumieniem) to co
    napisałem i to, co sam zapodałeś.

    > A to co za bzdura? Znaczy się mogę jednostronnie zmieniać zawartą umowę?
    Nie rozumiesz co czytasz. Aneks jest dokumentem wprowadzającym zmiany w
    _istniejącej_ umowie (chyba, że masz na myśli np. aneks kuchenny, ale to
    NTG). Zmiany wprowadzane aneksem strony mogą uzgodnić (porozumienie).
    Natomiast niezaakceptowanie aneksu przez jedną ze stron jest właśnie brakiem
    zgody na jednostronną zmianę jej zapisów.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-02-20 17:01:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    f.googlegroups.com Arek
    "arkadoo" <a...@o...pl> pisze:

    > Jasne, ze nie. Da to pracodawcy znakomity powod do wypowiedzenia. Jak
    > juz chcesz pomogac komus, to moze pisz o wszystkich konsekwencjach
    > niepodpisania aneksu.
    Trochę mi to trąci mentalnością wasala.
    Ale - zastosuj się do własnej rady i sam opisz wszystkie (słownie:
    WSZYSTKIE) konsekwencje niepodpisania aneksu, a nie tylko jedną.
    Aneks to porozumienie stron w kwestii zmiany warunków umowy (inaczej
    porozumienie zmieniające). Jeśli go (porozumienia) nie ma, to pracodawca
    może dokonać wypowiedzenia zmieniającego.
    BTW - wszystkie te terminy nie występują w KP, choć są stosowane
    praktycznie.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2008-02-20 17:49:27
    Od: "CodiJack" <j...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim za dyskusje.
    Będę spał spkojnej :)
    EOT.
    Pozdrawiam,
    Codi.

  • 19. Data: 2008-02-20 19:40:25
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Feb 20, 4:31 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Cały szereg, w zależności od sposobu szkodzenia. mamy przykładowo ustawę o
    > nieuczciwej konkurencji, jest wiele zapisów w kodeksie pracy i w kodeksie
    > karnym.

    No tak, więc różne poszczególne rodzaje szkodzenia mogą być
    zabronione, ale przecież nie jest tak, że zabronione jest szkodzenie
    per se, co sugerował Twój post.

  • 20. Data: 2008-02-20 20:37:31
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Jotte pisze:

    > Czy ty w swojej erudycji (powstrzymam się od przymiotnika) mógłbyś
    > określić do jakiego twoim zdaniem tonu należy robienie elementarnych
    > błędów w ojczystym języku?

    Nie, nie moglbym.

    > To otwórz oczy i przeczytaj (w miarę możliwości - ze zrozumieniem) to co
    > napisałem i to, co sam zapodałeś.

    A to dobre... :->
    Sam lepiej przeczytaj zanim zaczniesz pierdoly opowiadac.

    > Nie rozumiesz co czytasz.

    No to witam w klubie, bo ty najwyrazniej nie rozumiesz co piszesz.

    --
    luck