  • 1. Data: 2008-02-19 16:47:17
    Temat: Nowy dowód, działalność gospodarcza
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    Witam,

    Mam zarejestrowaną w Urzędzie Gminy działalność
    gospodarczą. Jakiś czas temu wymieniłem stary
    dowód osobisty na nowy. Czy w związku z tym
    muszę dokonać jakiejś aktualizacji danych w Urzędzie
    Gminy? Jeśli tak, to czy jest to usługa odpłatna?
    Co wymagałoby mniej formalności: wyrejestrowanie
    działalności gospodarczej, czy aktualizacja numeru
    dowodu osobistego?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Robbo

  • 2. Data: 2008-02-19 17:01:35
    Temat: Re: Nowy dowód, działalność gospodarcza
    Od: koatl <v...@w...pl>

    Na 100% w urzędzie skarbowym i w ZUS'ie na odpowiednich drukach

    Piotr

  • 3. Data: 2008-02-19 17:30:40
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Na 100% w urzędzie skarbowym i w ZUS'ie na odpowiednich drukach

    W ZUSie nie jestem odnotowany, bo powiedzieli mi, żeby przyszedł
    jak faktycznie zanczę zarabiać, a że nie zacząłem to nie pojawiałem
    się u nich.
    Stąd interesuje mnie Urząd Gminy, bo tam się rejestrowałem.

    Robbo

  • 4. Data: 2008-02-19 17:39:34
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    UG nie obchodzi Twój dowód, a jedynie adres ZAMIESZKANIA i adresy prowadzenia
    działalności.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-02-19 20:29:45
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Robbo wrote:

    > W ZUSie nie jestem odnotowany, bo powiedzieli mi, żeby przyszedł
    > jak faktycznie zanczę zarabiać

    Podstawa prawna?

    Też tak chciałbym i pewnie miliony innych. Lepiej dokładnie zbadaj
    sprawę, bo za czas jakiś upomną się o składki z odsetkami.

    --

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2008-02-19 22:35:24
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Podstawa prawna?

    Nie znam. Byłem tam z ZUS ZUA i kazali mi przyjść
    dopiero wtedy, kiedy będę miał przychód pierwszy.

    Pewnie bezpieczniej będzie to cholerstwo wyrejestrować
    z urzędu gminy.

    Robbo

  • 7. Data: 2008-02-20 08:07:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robbo pisze:

    > Nie znam. Byłem tam z ZUS ZUA i kazali mi przyjść
    > dopiero wtedy, kiedy będę miał przychód pierwszy.

    Okłamali Cię. Musisz się zgłosić do ZUSu od momentu rozpoczęcia
    działalności gospodarczej. I nie jest to moment wystawienia faktury. Sam
    fakt wykonywania usługi, czy nawet poszukiwania klientów, jest już
    wykonywaniem DG. Lepiej zarejestruj się niezwłocznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-02-20 11:17:52
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

> [...]
    > fakt wykonywania usługi, czy nawet poszukiwania klientów, jest już
    > wykonywaniem DG. Lepiej zarejestruj się niezwłocznie.

    No to dziękuję za uświadomienie. W razie czego i tak takiemu
    urzędnikowi nic się nie udowodni, a ja będę płacił.
    Ponieważ i tak nie prowadzę tej działalności z powodu braku
    klientów, to wyrejestruję to. Zastanawiam się tylko, czy najpierw
    muszę iść do urzędu gminy i dokonać aktualizacji numeru
    dowodu osobistego, a potem wyrejestrować, czy też można
    od razu wyrejestrować.

    Robbo

  • 9. Data: 2008-02-20 11:20:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robbo pisze:

> [...]
    > muszę iść do urzędu gminy i dokonać aktualizacji numeru
    > dowodu osobistego, a potem wyrejestrować, czy też można

    Możesz się od razu wyrejestrować. W ogóle nie wiem, czy trzeba ich
    powiadamiać o zmianie dowodu, wszak to sam urząd gminy go wydaje.

  • 10. Data: 2008-02-20 21:46:02
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Robbo wrote:

    > Nie znam. Byłem tam z ZUS ZUA i kazali mi przyjść
    > dopiero wtedy, kiedy będę miał przychód pierwszy.

    Znajdź tego urzędnika, niech da Ci to na piśmie. Potem zanieś to jego
    kierownikowi. Lub chociaż niech powie Ci to w obecności innej osoby.
    Ciekaw jestem reakcji. Przecież to jakaś farsa. Cały ból z ZUSem polega
    na tym, że trzeba płacić bez względu na dochody.

    --

    Pozdrowienia