  • 1. Data: 2008-02-19 18:26:33
    Temat: Urzad Pracy doniesienie o oszustwo, po prostu szok
    Od: r...@g...com

    Urząd Pracy uznał, iż dokonałem oszustwa w postaci świadomego
    wyłudzenia ubezpieczenia zdrowotnego w wysokości około 900 zł za okres
    4 ostatnich lat. Policja wysyłała mi dwa wezwania, każde odebrałem po
    dniu na kiedy było wezwanie. Jednak dzisiaj poszedłem na Policję, w
    wezwaniu był art. o oszustwo czym byłem zaszokowany.

    Wchodząc do budynku Policji i się legitymując w jakiej sprawie
    przyszedłem podszedł do mnie policjant i powiedział, że właśnie do
    mnie wyjeżdzał z nakazem aresztowania (bo się nie stawiam na wezwania)
    - jeszcze w ogóle nie wiedziałem o co jestem podejrzany - niezły szok :
    (

    Odwoływałem się od decyzji UP i później od decyzji wojewody do WSA
    gdyż uważam, że niełusznie pozbawiono mnie na okres 3 miesięcy statusu
    bezrobotnego - wpisana data stawienia się i potwierdzenia gotowości do
    podjęcia pracy była tak nieczytelna że przyszedłem po terminie.

    UP doszukał się iz jakoby jestem prezesem spółki z o o i wyłudziłem
    ubezpieczenie zdrowotne. Spółka której się doszukał dotyczy
    działalnośći sprzed 15 lat - jest to spółka z o o jednoosobowa i nie
    została wyrejestrowana, kapitał jak pamiętam był 4000 tys (sprzed
    denominacji). Spółka została z wpisem RHB nigdy nie była zgłoszona do
    KRS (bo już wtedy gdy była rejestracja do KRS nie było żadnej
    działalności).

    Równie dobrze UP mógłby i za 10 lat powiedzieć że wyłudzam
    odszkodowanie bo jestem prezesem spółki z o.o.
    Przyt okazji oskarżył mnie o niesporządzanie sprawozdań finansowych i
    nieskładanie sprawozdań finansowych z ustawy o rachunkowości.

    Od ok. 1994 roku nie była prowadzona działalność gospodarcza,
    zapomniałem o tej spółce.

    Poza tym, że faktycznie nie było działalności nasunęły mi się dwie
    kwestie:

    fakt bycia prezesem spółki nie oznacza pobierania wynagrodzenia, ale
    nie wiem jak to jest i stąd nie musi się wiązać z ubezpieczeniem, bo
    to jest funkcja w spółce a nie zatrudnienie.
    spółki prawa handlowego o ile dobrze pamiętam musiały sie
    przerejestrować do KRS i podwyzszyc kapitał do 50.000 tys (sp. z
    o.o.), spółki które tego nie zrobiły miały być uznanne za
    niedziałajace, co w takim razie z taka spółka z samym RHB i minimalnym
    kapitałem zakładowym - 4000 tys to teraz byłoby 40 zł kapitału
    zakładowego.

    czy takie oskarżenie to nie jest zła wola urzędnika związana z
    postepowaniem przed WSA, UP w zaden sposób się ze mną nie kontaktował
    aby wyjaśnić co z ta spółka z o.o. Jednak patrząc w akta RHB widział i
    brak podwyższenia kapitału i brak rejestracji w KRS i ostatnie wpisy
    sprzed 15 lat.

    Kto wydaje nakaz aresztowania (Policja, sąd czy prokuratura)?

    Bardzo prosze nawet o krótka radę co należy zrobić czy napisać
    wyjaśnienia do Policji (tak wynika z pouczenia) czy do prokuratury? Co
    w ogóle należy zrobić?

  • 2. Data: 2008-02-19 19:15:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 19:43:04 +0100, I>onrad napisał(a):

    > Z tego co pamietam tylko pracownicy spolki podlegali zlodziejskim oplatom na
    > Zaklad Uzytecznie Szkodliwy a zarzad takowym nie podlegal.

    ostatnimi laty zmieniło się i tylko nie wiem kto... czy udziałowcy, czy
    zarząd podlegają ubezpieczeniom ZUS tak jak przedsiębiorcy ze zgłoszoną DG

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2008-02-19 19:18:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To może Roman G. ?
    JaC

    -----

    > Tak poozatym to jesli juz to chyba jakies przedawnienie a juz prawnik to na 99%
    tylko szukaj takiego z jajami,
    wiekszosc w PRL to pizdusie co to kase potrafia tylko wycyganic.

  • 4. Data: 2008-02-19 20:10:40
    Od: r...@g...com

    spółkę oczywiście zlikwiduję ale dla mnie to już ona dawno nie
    istniała, moim zdaniem jest chyba najważniejsze czy spółka działa.
    nie rozumiem też nakazu aresztowania za to że niby sie nie stawiam na
    wezwania (jak otrzymuję po terminie wezwania ale odbieram na poczcie
    w odpowiednim czasie) a na drugie wezwanie odebrane dzisisaj rano
    stawiłem się za 2 godziny,

    wyglada mi to bardzo dziwnie, właśnie nie wiem kto takowy nakaz
    aresztowania wydaje, pewnie co najmniej prokuratura, jeśli nie sąd. a
    to ju`z bardzo niezrozumiałe, co istotne w odpowiedzi do WSA w ogóle
    napisali całkowitą nieprawdę odnośnie sposobu poświadczania daty
    stawienia sie w urzedzie pracy, ze cos podpisuję to wiem jaka jest
    data , a jest dok`ladnie odwrotnie to pracownik UP wpisuje date i swój
    podpis. zupełne cuda, jak można zakwalifikować podawanie całkowicie
    nieprawdziwych okoliczności przez UP, czy jako oszustwo majace na celu
    pozytywne rozstrzygniecie przed WSA, tytaj sa ca`lkowicie zmyslone
    okoliczności dzia`lania tegoi urzedu.

    ale najważniejsze tooczywiscie ten zarzyt wyłudzenia odszkodowania
    zdrowtonego

  • 5. Data: 2008-02-19 21:05:32
    Od: r...@g...com

    On 19 Lut, 21:10, r...@g...com wrote:
> [...]
    > okoliczności dzia`lania tegoi urzedu.
    >
    > ale najważniejsze tooczywiscie ten zarzyt wyłudzenia odszkodowania

    Można prosić o konkretna poradę kto wydaje nakaz aresztowaniaw
    przypadku gdy ktos się nie stawia na wezwania (w tym przypadku aby się
    stawić na wezwanie musiałyby byc możliwe podróże w czasie...), czy to
    sąd wydaje, gdzie to można spr awdzić, pójść do sądu karnego czy do
    prokuratury, a może to sa uprawnienia Policji w takim przypadku -
    tymczasowego aresztowania w celu przedstawienia zarzutów, wezwania
    były na Policje i tam się udałem, jednak dlaczego policjant mi mówi że
    już wyjeżdżał z nakazem aresztowania. Spytałem się w takim razie czy
    po przesłuchaniu będe w areszcie a on mówi że skoro sam się stawiłem
    to nie był zasstosowany nakaz aresztowania.

  • 6. Data: 2008-02-19 21:35:22
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    r...@g...com pisze:

> [...]
    > po przesłuchaniu będe w areszcie a on mówi że skoro sam się stawiłem
    > to nie był zasstosowany nakaz aresztowania.

    W Twoim przypadku prokurator zapewne zarzadzil Twoje zatrzymanie i
    przymusowe doprowadzenie, jak zlozysz wyjasnienia/zeznania to Cie
    puszcza do domu, o aresztowaniu w takiej sprawie nie
    ma mowy (poza tym tymczasowe aresztowanie nastepuje na mocy
    postanowienia sadu)

    --
    pozdr
    luck

  • 7. Data: 2008-02-20 11:18:58
    Od: r...@g...com

    On 19 Lut, 22:35, kauzyperda <l...@Z...eu> wrote:

> [...]
    > puszcza do domu, o aresztowaniu w takiej sprawie nie
    > ma mowy (poza tym tymczasowe aresztowanie nastepuje na mocy

    Dziękuję za dobrą informację, obawiałem się że to już przechodziło
    przez sąd i wstępnie by się zaczęło na moją niekorzyść.
    Złoże wyjaśnienia na piśmie i 2 wnioski z zarzutami dotyczacymi UP.
    wnoszenie bezpodstawnych oskarżeń i wybiórcze informacje, spółka
    dokładnie ostatni raz wystawiłą rachunek w 1991 lub 1992, spółka nie
    została wpisana do KRS ani nie został podwyższony kapitał do 50.000 -
    a teraz jest taki wymóg. Krótko mówiąc wszelka działąlność zakończyłą
    się najpóźniej w 1992.
    w odpowedzi na skarge do WSA wojewoda napisał oczywistą nieprawdę - co
    bardzo łątwo sprawdzić w postaci dodowdu ze świadków, w każdym
    kolejnym piśmie podawali zupełnie inne uzasasdnienia (czyli najpierw w
    odwołaniu a później w odpowiedzi na skargę), do WSA zmyślili
    okoliczność, iż stawający w UP coś kwitują gdy nic takiego nie miało
    miejsca - okoliczność całkowicie fałszywa a najistotniejsza w tej
    odpowiedzi na skargę, czy można w tej sprawie zgłosić zarzut o
    popełnienie przestępstwa, czy to oszustwo działanie w celu osiągniećia
    korzystnego orzeczenia sądu czy może jakieś inny przepis, czy urzędnik
    może przed sądem w piśmie pisać oczywistą nieprawdę i wymyślać rzeczy
    których nie było?

  • 8. Data: 2008-02-20 11:53:53
    Od: suddengunfire <d...@g...com>

    On Feb 19, 8:39 pm, "I>onrad" <o...@n...tv> wrote:

    > To jest kurwa mac jedna wielka paranoja w jakim my kurwa mac kraju zyjemy.

    z tego co widze jest znacznie gorzej anizeli 2 lata temu, kiedy
    uszedlem z RP pod wplywem jej beznadziejnosci..

    Wlasnie przeczytalem na tej grupie post od czlowieka, ktory zastanawia
    sie, ile mu komornik zabierze z jego 800-zlotowej renty gdy przestanie
    on splacac raty za wozek dla siebie, poniewaz koszty utrzymania
    potwornie wzrosly..

    Jest coraz gorzej, jest coraz ciezej

    A co bede owijac w bawelne: im szybciej opuscisz ten kraj, tym lepiej
    dla ciebie, kropka.

  • 9. Data: 2008-02-20 21:16:34
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    r...@g...com pisze:

    > Dziękuję za dobrą informację, obawiałem się że to już przechodziło
    > przez sąd i wstępnie by się zaczęło na moją niekorzyść.

    E, tak szybko to nie idzie ;-)

    Co prawda karne nie jest moja domena, ale na razie z tego co piszesz
    wyglada to na postepowanie przygotowawcze - przede wszystkim ustal
    dokladnie o co chodzi - jesli sa zarzuty to o jakie czyny z jakiego art.
    kk, bo na razie zdaje sie ze nie do konca wiadomo, a z Twojego opisu
    przyznam szczerze niewiele potrafie wywnioskowac.

    --
    pozdr
    luck