  • 1. Data: 2008-02-19 19:39:38
    Temat: Polkomtel - nakaz zaplaty!
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Stara, znana sprawa - naliczania opłat za rozwiązanie umowy z powodu
    braku akceptacji zmian regulaminu (art. 59 ust. 2 PT). Niby sprawa
    jasna, a jednak - nabywca "długu" miesiąc przed przedawnieniem złożył
    pozew i sąd wydał nakaz zapłaty (2 tygodnie na złożenie sprzeciwu).

    Na co przede wszystkim zwrócić uwagę, pisząc sprzeciw?

    Czy zna ktoś dalsze losy sprawy, którą zajmował się UOKiK (przyznały
    mu rację sądy dwóch instancji):

    - Decyzja Prezesa UOKiK nr 13/2005 z 19 lipca 2005
    - wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (sygn. XVII AmA 90/05)
    z 22 września 2006
    - wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie (sygn. VI ACa 13/07)
    z 18 maja 2007

    Da się jakoś na podstawie powyższych sygnatur sprawdzić, czy Polkomtel
    wniósł skargę kasacyjną (miał na to 2 miesiące od doręczenia wyroku SA
    wraz z uzasadnieniem) - i jeśli tak, co postanowił Sąd Najwyższy?
    UOKiK nie odpowiedział mi jeszcze (ponad miesiąc) na zapytanie mailem.

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2008-02-19 23:36:53
    Temat: Re: Polkomtel - nakaz zaplaty!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MM" <s...@a...gda.pl.invalid> napisał w wiadomości

    Sąd wydając nakaz zapłaty w zasadzie nie wnika w meritum sporu. Sprawdza
    stronę formalną, czyli czy jest faktura, wezwanie do zapłaty itd.

  • 3. Data: 2008-02-20 08:08:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MM pisze:
> [...]
    > pozew i sąd wydał nakaz zapłaty (2 tygodnie na złożenie sprzeciwu).
    >
    > Na co przede wszystkim zwrócić uwagę, pisząc sprzeciw?

    Sprawdź, czy się nie przedawniło - maksymalnie 3 lata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-02-20 18:02:46
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Sprawdź, czy się nie przedawniło - maksymalnie 3 lata.

    Gdyby nie pozew w połowie stycznia, przedawniłoby się jutro :)

    Wypowiedzenie (z zaznaczeniem, że z powodu braku akceptacji zmian
    regulaminu) i reklamację (nie uznaną) składałem pisemie w salonie
    firmowym, z potwierdzeniem na kopii - jednak nic z tego nie zostało
    dołączone do pozwu (tylko umowa, faktura i wezwanie do zapłaty,
    więc dla sądu niby prosta sprawa).

    Przyjdzie zatem znowu przetestować art. 59 ust. 2 PT w praktyce
    (zrobił to już UOKiK - mam wydruk z Lex-a wyroku XVII AmA 90/05).

    Wezwanie przyszło późno (szło pocztą prawie miesiąc, nie zwlekałem
    z odebraniem jak już doszło) - można tak, nie sprawdzić na poczcie
    (składając reklamację, bo to był polecony bez ZPO) kiedy faktycznie
    doszło? Bo wyznaczony tam termin zapłaty (7 dni od otrzymania)
    wypadałby już po pozwie. Czy warto to też podnieść w sprzeciwie?

    Marek

  • 5. Data: 2008-02-20 21:12:52
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    I czy jest prawidłowo podany przez powoda adres do doręczeń pism dla pozwanego.
    Jeżeli do sądu pismo wróći z adnotacją "adresat wyprowadził się" lub "adresat
    przebywa za granicą", sąd wzywa operatora
    do podania aktualnego adrersu do doręczeń pozwanemu.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-02-20 21:35:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > "adresat przebywa za granicą", sąd wzywa operatora
    > do podania aktualnego adrersu do doręczeń pozwanemu.

    Co do zasady masz rację, tym nie mniej nie wyobrażam sobie, by mógł to sad
    sprawdzić przed wydaniem nakazu zapłaty. Przecież nakaz z odpisem pozwu
    jest pierwszym dokumentem wysłanym do pozwanego.

  • 7. Data: 2008-02-20 21:41:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > doszło? Bo wyznaczony tam termin zapłaty (7 dni od otrzymania)
    > wypadałby już po pozwie. Czy warto to też podnieść w sprzeciwie?

    Miało by to znaczenie, gdybyś miał zamiar uregulować należność i domagał
    się jedynie odrzucenia roszczenia o koszty postępowania sądowego.

  • 8. Data: 2008-02-20 22:35:36
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    MM napisał(a):

    > Gdyby nie pozew w połowie stycznia, przedawniłoby się jutro :)

    Cóż, życzę Ci powodzenia w tej sprawie.

    Możliwość rozwiązania umowy po zmianie regulaminu wynika wprost z
    prawa telekomunikacyjnego, więc prorokuję, że sprawę wygrasz. Być może
    pozew zostanie wycofany, jeśli zobaczą, że złożyłeś sprzeciw (zarzuty?
    Czy to postępowanie nakazowe czy upominawcze?)

    Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz: która firma windykacyjna Cię
    pozwała? Czy wytoczyła powództwo przed sądem właściwym dla Twojego
    miejsca zamieszkania, czy dla ich siedziby?

  • 9. Data: 2008-02-23 23:47:59
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Czy to postępowanie nakazowe czy upominawcze?)

    Upominawcze. Tu wrzuciłem sprzeciw (z wyciętymi danymi osobowymi).

    http://sp-plus.rootnode.pl/sp-plus.pdf

    Jeśli można - prosiłbym rzucić okiem, mogę jeszcze coś poprawić.

    > Interesuje mnie jeszcze jedna rzecz: która firma windykacyjna Cię
    > pozwała? Czy wytoczyła powództwo przed sądem właściwym dla Twojego
    > miejsca zamieszkania, czy dla ich siedziby?

    Firma KGPN. Sąd właściwy dla miejsca zamieszkania.

    pozdrawiam
    Marek

  • 10. Data: 2008-02-24 00:36:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MM pisze:

    > http://sp-plus.rootnode.pl/sp-plus.pdf
    >
    > Jeśli można - prosiłbym rzucić okiem, mogę jeszcze coś poprawić.

    Czy dostałeś odpowiedź na reklamację z 28.02.2005?

    M.