    From: chester <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o najem mieszkania - egzekucja
    Date: Sun, 16 May 2004 04:55:34 +0200

    > Wynająłem mieszkanie pewnej osobie, podpisalismy umowę, osoba nie
    > wywiązuje się z niej, jest w umowie klauzula o okresie wypowiedzenia.
    > Nadmienię, że osoba zalega za czynsz za 3 miesiące i jest 6-miesięczny
    > okres wypowiedzenia) - w jaki sposób mogę wyegzekwować moją należność od
    > tej osoby - skutecznie i prawnie ?

    Oczywiście wszystkie terminy muszą być zgodne z ustawą.
    IMO możesz spokojnie założyć, że po upływie 6 miesięcy będziesz musiał
    zdobyć sądowy nakaz eksmisji. A po jego uzyskaniu przyjedziesz z
    komornikiem/policją do mieszkania i wyeksmitujesz powietrze :-)
    Niemniej jednak ten wyrok będzie nic nie znaczy dla ciebie bo ciebie
    interesują pieniądze.
    Możesz wystąpić do sądu o nakaz zapłaty (potem komornik itp.). O
    szczegółach niech się wypowie ktoś mający większe pojęcie o prawie ;-)
    To samo powiedz tej osobie, że sądu i komornika nie uniknie. Wtedy niech
    podpisze ci rozwiązanie umowy z dniem dzisiejszym i niech się martwi
    zapłatą za okres niemieszkania.
    Zawsze możecie napisać stosowne oświadczenie, że Kowalski zapłacił
    1000zł, a ty rezygnujesz z pozostałej części roszczenia (jakaś ugoda czy
    cuś). Generalnie nie popuszczaj pełnej stawki (3 miesiące * opłaty *
    razy twoja działka), bo i tak w końcu to ściągniesz. Niech się martwi
    najemca. W jego interesie jest podpisać jak najszybciej rozwiązanie umowy.

    chester