  • 1. Data: 2004-05-14 12:34:29
    Temat: zakonczenie roku - sp. z o.o.
    Od: "Simon" <s...@p...pl>

    witam,

    szukalem juz sporo, ale nie znalazlem takiego przypadku opisanego.

    Sytuacja wyglada tak - mamy Sp. z o.o. - 3 wspolnikow i wszyscy sa w Zarzadzie.
    Z przepisow wynikia ze sprawozdanie z dzialalnosci jest konieczne, wiec
    robimy, ale jak z zatwierdzeniem tego przez Zgromadzenie Wspolnikow?
    Podobnie z udzieleniem absolutorium Zarzadowi (Zarzad jest powolywany wg umowy
    na czas nieograniczony).
    Czy sami mozemy zatwierdzic swoje dzialania? Myslalem nad ujeciem tego w
    uchwale w ten sposob: w zwiazku ze zarzad i zgromadzenie wsp. ma taki sam sklad
    to uchwale o zatwierdzeniu przyjmuje sie bez glosowania.
    CZy jest to dopuszczalne?
    Drugie rozwiazanie to po prostu zignorowanie powyzszego faktu i normalne
    glosowanie zatwierdzenie i po sprawie (chociaz nie wolno glosowac w swojej
    sprawie)
    Trzecie - glosuja 2 osoby daja poparcie trzeciej i tak dookola.

    Czy ktos orientuje sie jak wyglada sprawa zbycia udzialow i umarzania udzialow
    z zysku pod katem podatkow??
    (czy jest, jesli jest to od calosci, czy tylko od zyskanej wartosci)

    Jakie dokumenty sa konieczne do zlozenia w KRS przy zakonczeniu roku
    obrotowego?
    Druk Z30 (sprawozdanie finansowe)?? czy nalezy dodac uchwaly o zatwierdzeniu
    sprawozdania finansowego i z dzialalnosci, o podziale zysku itp.?

    Bardzo bylbym wdzieczny za pomoc

    Pozdrawiam

    Simon

  • 2. Data: 2004-05-14 21:16:52
    Temat: Re: zakonczenie roku - sp. z o.o.
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Simon" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Trzecie - glosuja 2 osoby daja poparcie trzeciej i tak dookola.

    tak wlasnie sie to odbywa, uchwaly wspolnikow musza byc i "." . Absolutorium
    musi uzyskac kazdy czlonek zarzadu.

    > Czy ktos orientuje sie jak wyglada sprawa zbycia udzialow i umarzania
    udzialow
    > z zysku pod katem podatkow??
    > (czy jest, jesli jest to od calosci, czy tylko od zyskanej wartosci)

    jest, ale nie od calosci, a nadwyzki ponad wniesiony udzial. Przy zbyciu
    jest jeszcze podatek od czynnosci cywilnoprawnych.

> [...]
    zatwierdzeniu
    > sprawozdania finansowego i z dzialalnosci, o podziale zysku itp.?

    http://www.ms.gov.pl/krs/formy_prawne.rtf

    Pzdr

  • 3. Data: 2004-05-14 21:18:59
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Simon" napisał w wiadomości:

    > Druk Z30 (sprawozdanie finansowe)?? czy nalezy dodac uchwaly o
    zatwierdzeniu
    > sprawozdania finansowego i z dzialalnosci, o podziale zysku itp.?

    Nie Z30 ale ZN (KRS-ZN). Z30 jest to formularz do zmiany danych.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2004-05-14 22:21:47
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Nie Z30 ale ZN (KRS-ZN). Z30 jest to formularz do zmiany danych.

    KRS Z30 to do sprawozdania finasowego
    znaczek sadowy za 30zl i oplata za monitor 250 przelewem lub w kasie (jesli
    sad takowa posiada)

    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2004-05-15 15:42:55
    Od: s...@p...pl

    > KRS Z30 to do sprawozdania finasowego
    > znaczek sadowy za 30zl i oplata za monitor 250 przelewem lub w kasie (jesli
    > sad takowa posiada)

    Z tego co wiem to Z30 i ZN to jest to samo z tym, ze ZN jest skladany jako
    zalacznik np do Z3 a Z30 jako samodzielny.
    Chyba nie wszystkie podmioty obejmuje obowiazek o oglaszaniu w monitorze (ust.
    o rachunkowosci - tak jak nie wszystkie musza miec Rewidenta).

    pozdr

    Szymon

  • 6. Data: 2004-05-15 15:49:19
    Od: s...@p...pl

    > tak wlasnie sie to odbywa, uchwaly wspolnikow musza byc i "." . Absolutorium
    > musi uzyskac kazdy czlonek zarzadu.

    Rozumiem, ze mozna to zrobic w jednej uchwale w ten sposob:
    Glosowanie za udzieleniem absolutorium panu X, glosuja Y, Z itd.

    A co z zatw. sprawozdania zarzadu i finasowego? Jest to tylko jeden dokument
    od calego Zarzadu. Czy moga go wszyscy wspolnicy zatwierdzic? Bo chyba nie ma
    innego wyjscia.

    > udzialow
    > jest, ale nie od calosci, a nadwyzki ponad wniesiony udzial. Przy zbyciu
    > jest jeszcze podatek od czynnosci cywilnoprawnych.
    Moge prosic o jakies nakierowanie prawne?

    dziekuje i pozdr

    SZymon

  • 7. Data: 2004-05-15 20:40:01
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    Absolutorium

    > Rozumiem, ze mozna to zrobic w jednej uchwale w ten sposob:
    > Glosowanie za udzieleniem absolutorium panu X, glosuja Y, Z itd.

    Nie radzilbym tego robic w jednej uchwale (w innych ukladach wlascicielsko -
    zarzadzajacych jest to mozliwe), a sugeruje podjac 3 uchwaly o udzielenie
    absolutorium kazdemu z osobna czlonkowi zarzadu.

> [...]
    dokument
    > od calego Zarzadu. Czy moga go wszyscy wspolnicy zatwierdzic? Bo chyba nie

    Tak, ta uchwale (lub uchwaly, bo mozna sprawozdania rozdzielic) podejmuja
    wszyscy wspolnicy.

    > Moge prosic o jakies nakierowanie prawne?

    Tak, ust. o podatku doch. od os. fiz./t.j. Dz.U.00.14.176/, ust. o podatku
    od czynn. cywilnoprawnych /Dz.U.00.86.959/, kazda informacja U.S. Ci to
    blizej wyjasni.

    Pzdr