eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa o dzieło - wygasanie roszczeń, a wezwanie z firmy windykacyjnej. › Re: Umowa o dzieło - wygasanie roszczeń, a wezwanie z firmy windykacyjnej.
    From: "Igor" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło - wygasanie roszczeń, a wezwanie z firmy windykacyjnej.
    Date: Wed, 29 Nov 2006 23:32:48 +0100

    kilka dni temu dostałem wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej w
    związku z pewną umową o dzieło z której się nie wywiązałem
    (zresztą z winy zamawiającego). I teraz mam pytanie zgodnie z art.
    646 KC wszelkie roszczenia z tytułu umowy o dzieło wygasają po
    upływie dwóch lat, czyli w moim przypadku z dniem 17 października
    2006. Wezwanie dostałem w postaci elektronicznej - e-mail na jedno z
    darmowych kont na onecie. Co powinienem teraz zrobić? Czy powinienem
    się jakoś ustosunkować do tego pisma? Jeśli tak to co napisać? i
    do kogo? Do firmy windykacynej czy może to samego zainteresowanego? A
    może po prostu przemilczeć? Proszę o radę jak powinienem
    postąpić.

    Jak dostałeś e-mailem to poprostu nie odpowiadaj. Zresztą skąd wiesz czy
    mają pełnomocnictwo do działania w imieniu tej firmy? Taki mail nie ma
    żadnej mocy prawnej...

    Jak by doszło do wezwania przedsądowego wówczas powołaj się na zarzut
    przedawnienia. Do tego czasu najlepiej zero kontaktu... Firmy windykacyjne
    nie potrafią windykować klientów, z którymi nie ma kontaktu... po paru
    próbach dadzą spokój. A gdyby skierowana została sprawa do sądu - zarzut
    przedawnienia. Nic nie pisz, bo możesz nieopatrznie napisać uznanie
    roszczenia, które powoduje przerwanie przedawnienia roszczenia.

    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem