  • 1. Data: 2006-09-17 08:02:59
    Temat: Umowa najmu mieszkania
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    Witam,

    Prosze o rade w kwestii wynajmu mieszkania. Chce je wynajac zgodnie z
    prawem, płacic podatki itd.
    W mieszkaniu bedzie mieszkało 5 studentow, czy umowe powiniem podpisac z
    każdym z nich osobno (albo umowa 6-stronna), czy wystarczy z jedna z nich
    plus wskazanie ze mieszka w sumie 5 lokatorow ? Co jest dla mnie
    bezpieczniejsze ?

    Druga sprawa to bezpieczniej podpisac umowę na czas określony czy
    nieokreślony. Jak się ma do tego zameldowanie w mieszakniu. Przyjmuijmy ze
    zamelduje kogoś na 12 miesięcy, czy po tym terminie meldunek wygasa, czy
    trezba dodoatkowo wymeldować lokatorów ?

    Z góry dziekuje za poradę

    Paweł

  • 2. Data: 2006-09-18 11:10:44
    Temat: Re: Umowa najmu mieszkania
    Od: m...@g...com

    Paweł wrote:

> [...]
    > każdym z nich osobno (albo umowa 6-stronna), czy wystarczy z jedna z nich
    > plus wskazanie ze mieszka w sumie 5 lokatorow ? Co jest dla mnie

    Wg. mnie lepiej niech umowa będzie z jednym z nich, a reszta będzie
    wpisana do umowy jako uprawnieni do mieszkania.

    > Druga sprawa to bezpieczniej podpisac umowę na czas określony czy
    > nieokreślony. Jak się ma do tego zameldowanie w mieszakniu.

    Zameldowanie nie ma nic do rzeczy, bo zameldowanie jest skutkiem prawa
    do mieszkania a nie odwrotnie.

    Wg. mnie lepiej zarówno umowa na czas określony jak i nieokreślony ma
    swoje "plusy dodatnie" i "plusy ujemne". Jeżeli podpiszesz umowę na 12 mies
    bez punktu o okresie wypowiedzenia, to muszą ci za mieszkanie płacić choćby
    się wyprowadzili z niego następnego dnia po podpisaniu umowy. Z drugiej
    strony .... jak zaczną być ci kłopotem - ty też nie możesz wypowiedzieć
    umowy.

    Jeżeli więc chcesz dać okres wypowiedzenia, to IMHO jest o wiele korzystniej
    jeżeli umowa będzie na czas nieokreślony, bo:
    -dla nich:
    - będą mogli sobie założyć telefon w TPSA, kablówkę itd... bez problemu
    (TPSA z tego co wiem niechętnie patrzy na umowy krótsze niż okres
    cyrografu)
    -dla ciebie:
    - studenci nie obejmują myślami perspektywy dalszej niż najbliższe
    kolokwium, więc na 99% zapomną o wypowiedzeniu umowy na czas, a jak będą
    pamiętali to prawdodobnie nie będą sobie zdawali sprawy z tego że jeżeli
    wypowiedzą umowę 2 czerwca to umowa rozwiązuje się pod koniec lipca. Więc
    zawsze to dodatkowy miesięczny czynsz dla ciebie.

    > Przyjmuijmy ze
    > zamelduje kogoś na 12 miesięcy, czy po tym terminie meldunek wygasa, czy
    > trezba dodoatkowo wymeldować lokatorów ?

    Meldunek tymczasowy wygasa sam.

    p. m.