  • 1. Data: 2006-09-17 07:47:17
    Temat: Aplikacje java a prawa autorskie?
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    Jak wiadomo, są serwisy udostępniające odpłatnie aplikacje java na
    telefony GSM. Jedynym warunkiem posiadaniem takowej jest wysłanie sms-a
    pod podany numer, koszt 10,98 zł. Często też osoba ma 2 karty sim
    zamiast jednej. Czy - jeśli np. ściągnąłem aplikaxcję korzystając z
    drugiej karty (na której miałem więcej środków) mogę potem korzystać z
    tej aplikacji na drugiej karcie? Jest napisane, że mam licensję na numer
    z drugiej karty, a dlaczego nie mogę korzystać z niej pod swoim
    pierwszym numerem?

  • 2. Data: 2006-09-17 08:37:21
    Temat: Re: Aplikacje java a prawa autorskie?
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:eeiun5$ea5$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): BarMan napisał(a):

> [...]
    > tej aplikacji na drugiej karcie? Jest napisane, że mam licensję na numer
    > z drugiej karty, a dlaczego nie mogę korzystać z niej pod swoim

    eeeeeek? zakupiona aplikacja laduje w telefonie, a nie na karcie sim i do
    niego jest przypisana/ograniczona (np alcatel uniemozliwia zgranie aplikacji
    z telefonu). inaczej ma sie sytuacja jesli probujesz zareklamowac zakup -
    nie dostales linka, sprzedawana wersja jest zwalona itd. wtedy najlepiej
    jest sie 'afiszowac' karta sim/numerem z ktorego byl dokonany zakup. chyba,
    ze aplikacja komunikuje sie w czasie dzialania z serwerem zewnetrznym w celu
    sprawdzania, czy jest uruchomiona na telefonie z wsadzona karta sim, na
    ktora dokonano zakupu, ale prawde mowiac watpie zeby ktos sie w to pakowal w
    przypadku aplikacji w stylu gier czy slownikow.

    --
    cienislaw

  • 3. Data: 2006-09-17 10:01:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 Sep 2006 10:37:21 +0200, cienislaw napisał(a):

    > eeeeeek? zakupiona aplikacja laduje w telefonie, a nie na karcie sim i do
    > niego jest przypisana/ograniczona.

    Nie do końca. Przy kupowaniu aplikacji wymagane jest podanie nr telefonu -
    potem aplikacja działa tylko wtedy, kiedy masz w telefonie SIM z tym
    konkretnym numerem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-09-17 10:37:44
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:qm74wdyxzilu$.10rsa7t9vqmeb.dlg@40tude.net,
    niejaki(a): scream napisał(a):

    > Nie do końca. Przy kupowaniu aplikacji wymagane jest podanie nr telefonu -
    > potem aplikacja działa tylko wtedy, kiedy masz w telefonie SIM z tym
    > konkretnym numerem.

    poprosze o konkretny przyklad. sam robie w tym biznesie i wiem, ze gry nie
    sa lockowane w zaden sposob co do numery/karty sim. jak pisalem wczesniej -
    w przypadku aplikacji korzystajacych z sieci, aplikacji ktore kosztuja
    wiecej niz smsa za pare zl, na pewno sa stosowane mechanizmy ograniczajace
    korzystanie z appsa na innym simie ect.

    --
    cienislaw

  • 5. Data: 2006-09-17 13:03:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 Sep 2006 12:37:44 +0200, cienislaw napisał(a):

> [...]
    > w przypadku aplikacji korzystajacych z sieci, aplikacji ktore kosztuja
    > wiecej niz smsa za pare zl, na pewno sa stosowane mechanizmy ograniczajace

    No wlasnie. A taki np. naviexpert? Nie bedzie chodzic na innym telefonie :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-09-17 15:08:36
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    cienislaw napisał(a):

    > poprosze o konkretny przyklad.

    Mapa Polski 2.1, strona aplikacjegsm.pl

    Zapytała się mnie o numer, ja wpisałem ten, którym ją ściągnąłem. Teraz
    przełożyłem karty, mapa działa, bo nie pobiera nic z netu w trakcie
    działania, ale przyjmijmy będę chciał ściągnąć dodatkowy plan? (jest
    taka opcja) a w licensji jest napisane pod jaki numer mam przypisany
    program...

  • 7. Data: 2006-09-17 18:54:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BarMan napisał(a):

> [...]
    > działania, ale przyjmijmy będę chciał ściągnąć dodatkowy plan? (jest
    > taka opcja) a w licensji jest napisane pod jaki numer mam przypisany

    Składaj reklamację. W opisie na stronie WWW nie ma żadnej informacji co
    do ograniczenia do konkretnego SIM-a. Zresztą w ogóle nie jestem pewien,
    czy takie ograniczenie jest w ogóle zgodne z prawem - licencję nabywa
    użytkownik, a nie karta SIM, numer telefonu nie jest własnością
    użytkownika, a operatora itd. itp.

    M.

  • 8. Data: 2006-09-17 19:17:11
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    W opisie na stronie WWW nie ma żadnej informacji co
    > do ograniczenia do konkretnego SIM-a.

    Chyba niestety jest:

    6. Aplikacje posiadają zabezpieczenia umożliwiające identyfikację numeru
    telefonu osoby pobierającej program.

    Zresztą w ogóle nie jestem pewien,
    > czy takie ograniczenie jest w ogóle zgodne z prawem - licencję nabywa
    > użytkownik, a nie karta SIM, numer telefonu nie jest własnością
    > użytkownika, a operatora itd. itp.

    Tego nie jestem pewien. Ale to trochę bez sensu, przecież każdy może
    kiedyś zmienić numer i nadal korzystać z aplikacji.

  • 9. Data: 2006-09-17 19:41:11
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:eek70j$322$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): BarMan napisał(a):

    > Tego nie jestem pewien. Ale to trochę bez sensu, przecież każdy może
    > kiedyś zmienić numer i nadal korzystać z aplikacji.

    bez sensu? to co powiesz o licencji OEM na windowsa? albo kluczach do
    aplikacji na telefony komorkowe generowanych dla kazdego klienta z osobna na
    podstawie podanego numeru imei telefonu na jakim ma byc uruchamiana? trzeba
    uwaznie czytac warunki licencji - co sobie tworca wymysli (zgodnego z prawem
    of coz) to obowiazuje, czy to sie nam podoba czy nie.

    --
    cienislaw

  • 10. Data: 2006-09-17 19:53:30
    Od: BarMan <b...@i...pl>

    cienislaw napisał(a):

    > albo kluczach do aplikacji na telefony komorkowe generowanych dla kazdego klienta z
    osobna na
    > podstawie podanego numeru imei telefonu na jakim ma byc uruchamiana?

    TO jeszcze rozumiem - aplikacja przypisana do telefonu i koniec. Ale
    przypisanie do numeru telefonu to już lekka przesada! Przecież mogą mi
    się skończyć środki na koncie i mógłbym "skorzystać" z innej karty...

    W takim razie dlaczego w telefonach na kartę nie można "przelać" środków
    z jednego numeru na drugi? Przyjmijmy mi się kończą środki, a znajomy ma
    za dużo i tego nie wykorzysta w terminie... I co wtedy? I on płaci, bo
    musi i ja płacę, bo nie mam...

    PS: Przepraszam za offtop we własnym temacie...