  • 1. Data: 2012-03-07 13:48:13
    Temat: Ciekawy tok rozumowania
    Od: Jacek <n...@g...com>

    4222,Policjant_mial_inne_nazwisko_w_dowodzie__a_inne
    _w___.html

    Prokurator postawił mu zarzut fałszerstwa dokumentów!
    Ja bym na to nie wpadł, ale ja ciemny inżynier jestem, nie prawnik.
    Jacek

  • 2. Data: 2012-03-07 14:53:13
    Temat: Re: Ciekawy tok rozumowania
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-07 13:48:13 +0000, Jacek <n...@g...com> said:

    4222,Policjant_mial_inne_nazwisko_w_dowodzie__a_inne
    _w___.html

    Prokurator

    > postawił mu zarzut fałszerstwa dokumentów!

    "Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub
    przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    od 3 miesięcy do lat 5."

    > Ja bym na to nie wpadł

    Przymusu nie ma.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-03-07 15:54:28
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-07 15:53, Bydlę pisze:

> [...]
    > przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    Bez jaj. Mieszkam na ulicy, której nazwę pisze się przez "em" i często
    (nawet w urzędach i bankach) wpisują mi przez "ę".
    Czy to znaczy, że też jestem fałszerzem dokumentów???
    Jacek

  • 4. Data: 2012-03-07 21:04:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2012, Bydlę wrote:

> [...]
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat

    A możesz nas oswiecić którego dokumentu ma dotyczyć rzeczony zarzut?
    Dowodu jego żony, że nieoryginalny?
    Przecież zarówno jego dowód (ten zaginiony), dowód jego żony jak
    i legitymacja sa *legalne*, autentyczne, tylko dane w jednym z tych
    dokumentów sa przekręcone.

    > Przymusu nie ma.

    Ale ja też chciałbym wiedzieć *jak* wpasć na *taki* koncept :)
    271, 272, 273 - owszem, ale przecież *on* *żadnego* *dokumentu*
    nie podrabiał!
    IMVHO najbardziej pasuje 272KK (podanie fałszywych danych temu,
    kto wystawiał legitymację).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-03-07 21:08:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Ale ja też chciałbym wiedzieć *jak* wpasć na *taki* koncept :)
    > 271, 272, 273 - owszem, ale przecież *on* *żadnego* *dokumentu*
    > nie podrabiał!

    A musiał? Nie wystarczy 'lub takiego dokumentu jako autentycznego używa'

    --
    spp

  • 6. Data: 2012-03-07 21:11:50
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-07 22:08, spp pisze:

    > A musiał? Nie wystarczy 'lub takiego dokumentu jako autentycznego używa'

    Tak to jest jak się za szybko kliknie ...

    Widocznie prokurator uznał, że dokument 'przerobił' kto inny a policjant
    o tym wiedział. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2012-03-07 21:37:07
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-07 15:54:28 +0000, Jacek <n...@g...com> said:

    > Mieszkam na ulicy, której nazwę pisze się przez "em" i często (nawet w
    > urzędach i bankach) wpisują mi przez "ę".

    Więc za każdym razem, gdy ktoś przedstawia ci taki dokument wyjaśniasz
    sprawę, prawda?

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2012-03-07 22:08:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-07 21:04:15 +0000, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > A możesz nas oswiecić którego dokumentu ma dotyczyć rzeczony zarzut?

    "Alojzy D. przepracował w krakowskiej policji ponad 20 lat, mając inne
    nazwisko w dowodzie, a inne w policyjnej legitymacji. (...) Numer
    dowodu pochodził z dokumentu jego żony,"

    Ponieważ dowód rzekomo zaginął, więc falszerstwo może dotyczyć tylko
    nieprawdziwego nazwiska w legitymacji (i nieprawdziwego numeru dowodu
    podanego policji przez Alojza).

    Oczywiście pewność mogę mieć dopiero po przejrzeniu akt lub po
    przeczytaniu wyroku - gdy/jeśli będzie.

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2012-03-08 12:43:37
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    No, to teraz i emerytury może nie dostać.
    Bo całe życie pracował xxy a wyłudzić emeryturę chce ktoś inny xxx

    t-1

  • 10. Data: 2012-03-08 20:37:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-03-07 22:37, Użytkownik Bydlę napisał:

    > Więc za każdym razem, gdy ktoś przedstawia ci taki dokument wyjaśniasz
    > sprawę, prawda?

    Jak to zauważy.