  • 1. Data: 2012-03-07 12:50:43
    Temat: Pracownik kierowca - kradzież paliwa
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Witam Szanowne Grono,
    czy mogę wysłać wezwanie do zapłaty za skradzione paliwo byłemu pracownikowi
    na podstawie tego, że przyznał się do tego komuś tam? Tego już nie chcę
    dochodzić w ramach kk tylko kc bo z kk to będzie miał prawdopodobnie już
    inne zarzuty a mi się nie chce jeszcze tego dokładać do całej sprawy ale
    chciałbym sobie do szuflady wrzucić NZ i wyciągnąc za np. 3 lata.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2012-03-07 13:06:49
    Temat: Re: Pracownik kierowca - kradzież paliwa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2012 13:50, wromek pisze:
    > Witam Szanowne Grono,
    > czy mogę wysłać wezwanie do zapłaty za skradzione paliwo byłemu pracownikowi
    > na podstawie tego, że przyznał się do tego komuś tam? Tego już nie chcę

    Co to znaczy "przyznał"? Spisał zeznanie na piśmie czy tylko coś tam
    sobie gadał przy piwie?

    I kto to jest ten "ktoś tam" i czy będzie chciał zeznawać w sądzie?

    Bo na razie to wygląda jakbyś chciał uzyskać nakaz zapłaty na podstawie
    plotek z magla...

  • 3. Data: 2012-03-07 13:36:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2012, wromek wrote:

    > Witam Szanowne Grono,
    > czy mogę wysłać wezwanie do zapłaty za skradzione paliwo byłemu pracownikowi
    > na podstawie tego, że przyznał się do tego komuś tam?
    [...]
    > chciałbym sobie do szuflady wrzucić NZ i wyciągnąc za np. 3 lata.

    Czekaj, bo Ty stawiasz dwa zupełnie *różne* pytania.
    Jedno o to, czy możesz wyciagać cywilne roszczenie.
    A drugie o to, czy na podstawie mgliscie opisanych podstaw możesz
    wygrać proces - bo niby jak chcesz uzyskać nakaz?

    Uzyskanie oswiadczenia że *uznaje* to roszczenie ewentualnie
    wsparcie go wekslem z przyszłym terminem, to byłaby inna
    rozmowa.
    IMVHO: "uznajesz że wisisz mi kasę za paliwo, czy ja mam uznać
    że to była kradzież" jeszcze granic grozby karalnej nie
    przekracza.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-03-07 14:27:48
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > A drugie o to, czy na podstawie mgliscie opisanych podstaw możesz
    > wygrać proces - bo niby jak chcesz uzyskać nakaz?

    Proces? :) Przecież to jakiś referendarz czyta papierki i wydaje NZ a mam
    duże szanse na uprawomocnienie się tegoż ew. NZ, bo były pracownik raczej
    nie za bardzo dba o to co do niego przychodzi z PP.
    Pytanie główne jest następujące: Jak skonstruować wezwanie do zapłaty tak,
    aby potem czytający to "sędzia" uznał moje roszczenie za zasadne.
    Uzupełniam: Kierowca w rozmowie telefonicznej chwalił się pewnemu świadkowi,
    że zabiera sobie 3 litry paliwa na każde przejechane 100 km-co mniej więcej
    jest odzwierciedlane na fakturach oraz karcie drogowej w postaci zakupów np.
    20,00 litrów, 30,00 litrów podczas gdy normalne zakupy paliwa są w ilości
    np. 64,32 litrów, 83,24 litrów oraz jeszcze fakt ostatni, że dzień przed
    zwolnieniem (dyscyplinarnym wynikającym z innego faktu) zatankował paliwo w
    ilości 69,00 litrów i w ogóle nie ująl tego w karcie drogowej (oczywiście
    pojawiło się na fakturze) przez co norma spalania podskoczyła do 14,4
    litrów/100km z normalnych 11,5-12 litrów.

    > IMVHO: "uznajesz że wisisz mi kasę za paliwo, czy ja mam uznać
    > że to była kradzież" jeszcze granic grozby karalnej nie
    > przekracza.

    Możesz rozwinąć? :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 5. Data: 2012-03-07 14:30:34
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Co to znaczy "przyznał"? Spisał zeznanie na piśmie czy tylko coś tam
    > sobie gadał przy piwie?

    Napomknął przez telefon-po co ten sarkazm?

    > I kto to jest ten "ktoś tam" i czy będzie chciał zeznawać w sądzie?

    A nie będzie jak zostanie wezwany? Wolałbym tego uniknąc bo mieszka kilkaset
    km ode mnie.

  • 6. Data: 2012-03-07 17:40:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2012 15:30, wromek pisze:

    > Napomknął przez telefon-po co ten sarkazm?

    Żebyś zrozumiał.

    > A nie będzie jak zostanie wezwany? Wolałbym tego uniknąc bo mieszka kilkaset
    > km ode mnie.

    Zezna że nie pamięta (każdy choć trochę myślący nie będzie cytował
    plotek przed sądem tylko nie będzie pamiętał co tak ktoś w maglu
    plotkował) a ty przegrasz i zabulisz za dojazd, hotel i utratę dochodów
    świadka.

  • 7. Data: 2012-03-07 17:43:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2012 15:27, wromek pisze:

    > Proces? :)

    Tak.

    > Przecież to jakiś referendarz czyta papierki i wydaje NZ a mam

    Nie.

    > duże szanse na uprawomocnienie się tegoż ew. NZ, bo były pracownik raczej
    > nie za bardzo dba o to co do niego przychodzi z PP.

    Hmmm... A ja słyszałem (stojąc w kolejce na poczcie) że ktoś powiedział
    że słyszał jak się chwaliłeś, że ukradłeś kiedyś mój rower.

    Jak myślisz, dostanę nakaz zapłaty za ten rower na podstawie takiego
    wniosku?

    ROTFL

    Masz to nagrane?

  • 8. Data: 2012-03-07 19:32:14
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Zezna że nie pamięta (każdy choć trochę myślący nie będzie cytował plotek
    > przed sądem tylko nie będzie pamiętał co tak ktoś w maglu plotkował) a ty
    > przegrasz i zabulisz za dojazd, hotel i utratę dochodów świadka.

    Świadek mi pomoże jak będzie trzeba, ma w tym interes...

  • 9. Data: 2012-03-07 19:33:30
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Świadek mi pomoże jak będzie trzeba, ma w tym interes...

    A przy sprawie wartości 900-1000 litrów dizla to już mi się powoli opłaca go
    ciągać po sądach jeśli zajdzie konieczność.

  • 10. Data: 2012-03-07 20:09:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2012 20:32, wromek pisze:

    > Świadek mi pomoże jak będzie trzeba, ma w tym interes...

    I dzięki temu jego zeznania będą podejrzane.

    Przepraszam - BARDZIEJ podejrzane, bo co to za zeznanie "on mi
    powiedział, że kradł", jak tamten powie "nic takiego nie mówiłem, pewnie
    powód mu coś obiecał".