  • 1. Data: 2006-12-29 14:50:19
    Temat: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne - zadłużenie ?
    Od: "kk" <k...@g...com>

    Witam

    Mam drobne pytanko odnośnie dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego.

    W lutym 2006 zawarłam taką umowę z NFZ. Wszystkie składki zgodnie z
    umową były płacone do 15 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
    Ostatniej wpłaty dokonałam 7 lipca 2006 za miesiąc czerwiec.
    W miesiącu sierpniu składki za lipiec już nie zapłaciłam.

    W umowie którą podpisałam z NFZ jest napisane:
    "Umowa wygasa po upływie miesiąca nieprzerwanej zaległości w
    opłacaniu składek lub w przypadku nieopłacenia w wyznaczonym
    terminie kolejnej raty opłaty"

    Zgodnie z prawem NFZ ubezpieczenie zdrowotne obejmuje też okres
    miesiąca po rozwiązaniu umowy.

    Pytanie: czy jestem coś ZUSowi winna za miesiąc lipiec ? Jeśli tak
    to czemu do tej pory nie przysłali mi żadnego upomnienia (grają na
    zwłokę?) ?

    dzieki
    kk

  • 2. Data: 2006-12-31 00:07:25
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    kk napisał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie: czy jestem coś ZUSowi winna za miesiąc lipiec ? Jeśli tak
    > to czemu do tej pory nie przysłali mi żadnego upomnienia (grają na

    Mysle, ze nie. Brak calej umowy nie pozwala jednoznacznie potwierdzic.
    Mozesz do tego lub innego ZUSu zadzwonic i sie dopytac (nie podajac
    swoich danych osobowych).