  • 21. Data: 2009-08-06 12:52:30
    Temat: Re: Umowa dla banku
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 6 Sie, 11:51, karol <k...@k...pl> wrote:

    > Zone tez chca poznac?

    W wielu przypadkach tak. I bynajmniej bie chodzi tu o poznanie
    osobiste.

  • 22. Data: 2009-08-06 12:53:50
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 6 Sie, 11:55, karol <k...@k...pl> wrote:

    > To wszystko jest wiadome.

    > Szukam argumentow na to, ze bank chyba jednak troche przesadza z
    > dokladnoscia sprawdzenia kredytobiorcy.

    To im to powiedz.

  • 23. Data: 2009-08-07 09:50:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2009 12:04:43 +0200, george napisał(a):
    > Na szczęscie. uff odetchnałem z ulga.
    > A ten twój "poufny" pomysł pewne zna juz ze 20 osób,
    > skoro umowa powstała i została podpisana.

    I co to ma do rzeczy? Zapłacisz za niego ewentualną karę za naruszenie umowy
    o poufności? Nie licz na tłumaczenia "bo bank mi kazał..."

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 24. Data: 2009-08-07 09:54:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2009 02:27:28 -0700 (PDT), BK napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Zrozum, ze i ty, i bank to przedsiebiorstwa, podmioty profesjonalne.
    > Bank moze Cie prosic o jakies papiery i ty mozesz bank prosic o jakies
    > papiery. Wasza sprawa jak sie dogadacie i nikt tu was w niczym
    > zasadniczo nie ogranicza.

    Owszem, ogranicza ewentualne NDA podpisane z inną firmą.

    > Jakos ludzie biora kredyty np. na start-upy gdzie im cholernie zalezy
    > na zachowaniu poufnosci i jakos sa w stanie dogadac sie z bankiem
    > jakie papiery maja pokazac.
    > Z bankiem tez mozna podpisac umowe typu NDA.

    Umowy NDA nie warunkują zapłaty odszkodowania od tego czy kontrahent
    zdradził tajemnicę podpisując z kimś jakąś umowę czy nie ;)

    > Wszystko kwestia biznesowych negocjacji.
    > Jesli nie potrafisz negocjowac lub nie masz do tego warunkow - szukaj
    > innego banku lub zgodz sie na warunki tego banku.

    Tu się zgadzam. Banku nikt nie zmusi do udzielenia kredytu. Można jedynie
    im powiedzieć że nie zobaczą umowy ze względu na NDA - chyba że zgodzą się
    na zapłatę przewidzianych kar z góry przed obejrzeniem tej umowy ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 25. Data: 2009-08-07 10:08:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 6 Aug 2009 02:27:28 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Dzizas.

    Izi men ;)
    Nie broń tak za bardzo banków, bo one mają swoje za uszami i to nie jedno
    :)
    Sięgnij choćby do historii i zerknij jakie dile robił KB wespół z syndykami
    wyznaczanymi przez pewnego sędziego Sądu Gospodarczego w Warszawie.
    Bank (znając szczegóły umów swoich klientów) pod byle powodem żąda
    natychmiastowej spłaty kredytu - czego kredytobiorca nie jest w stanie
    zrobić. Wówczas składa wniosek o ogłoszenie upadłości. W ten czas wchodzi
    syndyk, opyla co się da z majątku kredytobiorcy za grosze, albo przejmuje
    to bank w ramach zajęcia. Następnie bank sprzedaje te fanty - wiadomo ze
    nie byle komu, tylko znajomym królika, albo firmom w których radach
    nadzorczych, zarządach zasiadają "odpowiedni osobnicy" ;)
    A przez co to wszystko?
    Przez to że banki maja wgląd w m.in. umowy i strategię swoich
    kredytobiorców.

  • 26. Data: 2009-08-07 10:13:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 7, 12:08 pm, Herald <h...@o...eu> wrote:

> [...]
    > A przez co to wszystko?
    > Przez to że banki maja wgląd w m.in. umowy i strategię swoich

    Nie bronie banko ale wglad w umowy i strategie kredytobiorcow to dla
    mnie "czywista oczywistosc" alczyc trzeba z patologiami w bankach ale
    nie z sama koncepcja badania zdolnosci kredytowej :)

  • 27. Data: 2009-08-10 00:30:24
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 03:13:05 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Nie bronie banko ale wglad w umowy i strategie
    > kredytobiorcow to dla mnie "czywista
    > oczywistosc" alczyc trzeba z patologiami w
    > bankach ale nie z sama koncepcja badania
    > zdolnosci kredytowej :)

    Ale ta koncepcja ma być realizowana w konkretnej
    sytuacji prawno-mentalnościowej. Nie dziw się
    zatem oporom i obiekcjom ew. kredytobiorcy. Bank w
    tym układzie jest w pozycji naduprzywilejowanej a
    pomysł kodeksu bankowego nie ma szans (vide kodeks
    pracy)

    PS. futłorninga moglibyście ustawiać

    --
    pozdro
    poreba

  • 28. Data: 2009-08-10 07:38:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 2:30 am, poreba <d...@p...pl> wrote:

> [...]
    > tym  układzie jest w pozycji naduprzywilejowanej a
    > pomysł kodeksu bankowego nie ma szans (vide kodeks

    A po co "kodeks bankowy" skoro jest "prawo bankowe? :)

  • 29. Data: 2009-08-10 14:44:58
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 00:38:12 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > A po co "kodeks bankowy" skoro jest "prawo bankowe? :)
    I klient banku ma w nim taką ochronę jaką
    mają pracownicy (jakkolwiek ciężko to porównywać)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2009-08-10 16:56:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sie, 16:44, poreba <d...@p...pl> wrote:

    > I klient banku ma w nim taką ochronę jaką
    > mają pracownicy (jakkolwiek ciężko to porównywać)?
    >
    > --
    > pozdro
    > poreba

    1. A po co klientowi ochrona jak pracownikowi zapisana w prawie
    bankowym? Malo to przywilejow ma konsument w tym kraju? Ochrona
    konsumenta jest jeszcze wieksza niz pracownika. Ze ochorna nie dotyczy
    przedsiebiorcow? Niekoniecznie [patrz MIFID cz PSD - czyli dyrektywy
    regulujace kwestie uslug inwestycyjnych i platniczych - gdzie
    przedsiebiorcy drobni maja taka sama ochorne jak konsument].

    2. Zakladajac, ze na pierwsze pytanie odpowiadamy tak i w jakims
    legislacyjnym idiotycznym szale nie chcemy ochrony konsumenckiej dla
    klientow banku tylko tworzymy nowa inna kategorie "klient banku" i
    dajemy mu ochrone analagiczna do ochrony pracownika w KP [chociaz
    egzotyka tej analogi powala] to po jakiego wala "kodeks bankowy" a nie
    jakas nowela prawa bankowego? To nie nazwa ustawy czyni jakies
    przepisy czy ochrone, a tak jak Ty to napisales to wynika, ze trzeba
    koniecznie cos nazwac kodeksem bankowym zeby klient byl chroniony. ;-)