  • 11. Data: 2005-06-14 19:01:18
    Temat: Re: Ultimatum w pracy
    Od: Piotrek <m...@N...gazeta.pl>

    Wałgus napisał(a):
    > Witam!
    > Pracodawca oświadczył na zebraniu, że firma ma kłopoty finansowe i każdy z
    > pracowników dostanie do podpisania aneks do umowy zmniejszający
    > wynagrodzenie do najniższego przewidzianego prawem. Jeśli ktoś nie podpisze
    > równa to się wypowiedzeniu umowy. Co można zrobić w tej sytuacji żeby sie
    > nie wmanewrować w dziwne sytuacje? Jak to jest z odprawami? Czy przysługuje
    > pracownikowi odprawa np. trzykrotność ostatniej, sredniej z kilku miesięcy
    > pensji czy może jest to inaczej? Co poradzicie?

    Ja dokładnie w ten sposób zostałem zwolniony. Nie wiem dlaczego ale dano
    mi propozycję przejścia na najniższą krajową lub wypowiedzenie za
    porozumieniem stron. Oczywiście pracodawca nie ukrywał że chodzi mu o
    zwolnienie mnie a nie o to żebym pracował za pensje 4 krotnie mniejszą.
    Generalnie odbyło się to kulturalnie i dostałem 3 miesięczne
    wypowiedzenie, dodatkową 1 pensje na odprawę i zostałem zwolniony z
    obowiązku świadczenia pracy. Czyli miałem 4 miesiące na szukanie pracy
    siedząc w domu:) Ale do dziś nie wiem dlaczego taki dziwny manewr stosowali.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 12. Data: 2005-06-14 20:35:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiej mozliwosci. Nie mozna aneksem jednostronnym zmniejszyc
    > wynagrodzenia. Zmniejszenie wynagrodzeni MUSI odbyc sie przy pomocy
    > wypowiedzenia zmieniajacego. Jezeli pracodawca (czasami sie zdarza)
    zrobi
    > tak, ze wystawi aneks do umowy ktory bedziesz musial podpisac ZE
    PRZYJALES
    > DO WIADOMOSCI, to od razu do sadu pracy. Takie dzialanie jest
    bezprawne.

    Czemu. Przyjąłem do wiadomości, ale nie wyrażam zgody. Choć podejrzewam,
    że raczej pracodawca chce w ten sposób zmniejszyć koszty zwolnień
    grupowych.