  • 1. Data: 2005-06-13 23:14:34
    Temat: niedopełnienie obowiązków przez policję ?
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Jeszcze jedno z pytań teoretycznych:
    Czy policjant ma obowiązek reagować na łamanie przepisów przez, dajmy na to,
    uczestnika ruchu drogowego ? Niech ktoś przejdzie przez ulicę w niedozwolonym
    miejscu tuż przed przejeżdżającym radiowozem. Czy brak reakcji ze strony
    policjantów jest jakimś "wykroczeniem" ?

    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-06-14 07:38:58
    Temat: Re: niedopełnienie obowiązków przez policję ?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > miejscu tuż przed przejeżdżającym radiowozem. Czy brak reakcji ze strony
    > policjantów jest jakimś "wykroczeniem" ?

    Policjant moze udzielic pouczenia. Akurat w tym przypadku było to
    pouczenie wzrokowe czyli tzw. "krzywe spojrzenie" ;-)))))))))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-14 21:33:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5a9f.000002af.42ae1359@newsgate.onet.pl...

    Policjant ma bezwzględny nakaz reagowania na przestępstwa. Co do
    wykroczeń, to już nie. Ciężkie by było życie policjanta, bo wykroczenia
    są na porządku dziennym. Poza tym chyba nie ma osoby,która by je
    wszystkie znała. Kiedyś starałem się śledzić, ale się nie da. Są
    rozsiane po różnych dziwnych ustawach.

    Poza tym nie każde formalne naruszenie przepis prawa stanowi
    wykroczenie. Przede wszystkim musi być to czyn społecznie szkodliwy. Nie
    każde przejście w miejscu niedozwolonym jest obarczone taką
    szkodliwością - o czy zresztą czasem sami policjanci zapominają. Zresztą
    tych wyłączeń jest więcej. Poszukaj w początkowych artykułach kodeksu
    wykroczeń.

    Co więcej, to z kpow wynika, ze Policja nawet powziąwszy wiadomość o
    wykroczeniu może uznać, że nie ma interesu publicznego w ściganiu jego
    sprawcy. W tej sytuacji każdy może po upływie bodaj 30 dni wnieść
    wniosek o ukaranie do sądu. nie mam kpow pod ręką, wiec nie podam
    artykułu, ale każdemu zawiadamiającemu wręcza się pouczenie w którym
    jest to napisane.