  • 1. Data: 2005-06-14 06:47:49
    Temat: Ultimatum w pracy
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pracodawca oświadczył na zebraniu, że firma ma kłopoty finansowe i każdy z
    pracowników dostanie do podpisania aneks do umowy zmniejszający
    wynagrodzenie do najniższego przewidzianego prawem. Jeśli ktoś nie podpisze
    równa to się wypowiedzeniu umowy. Co można zrobić w tej sytuacji żeby sie
    nie wmanewrować w dziwne sytuacje? Jak to jest z odprawami? Czy przysługuje
    pracownikowi odprawa np. trzykrotność ostatniej, sredniej z kilku miesięcy
    pensji czy może jest to inaczej? Co poradzicie?
    --
    ******
    Wałgus

  • 2. Data: 2005-06-14 07:42:52
    Temat: Re: Ultimatum w pracy
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    Wałgus wrote:
> [...]
    > to jest z odprawami? Czy przysługuje pracownikowi odprawa np.
    > trzykrotność ostatniej, sredniej z kilku miesięcy pensji czy może

    Dostaniesz do podpisania wypowiedzenie zmieniajace. Jezeli je podpiszesz,
    pracujesz dalej, jezeli nie, rowna sie to z wypowiedzeniem stosunku pracy z
    zachowaniem normalnych warunkow wypowiedzenia (3 miesiace lub 1 miesiac) . W
    czasie wypowiedzenia przysluguje Ci poprzednia, wyzsza pensja.

    pzdr
    Ma Du

  • 3. Data: 2005-06-14 08:17:17
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z zachowaniem normalnych warunkow wypowiedzenia (3 miesiace lub 1 miesiac)
    > . W czasie wypowiedzenia przysluguje Ci poprzednia, wyzsza pensja.

    Obawiam się ze będzie to natychmiastowa zmiana wrunków wynagrodzenia.
    W.

  • 4. Data: 2005-06-14 08:22:14
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    Wałgus wrote:
    > Użytkownik "IT" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Obawiam się ze będzie to natychmiastowa zmiana wrunków wynagrodzenia.
    > W.

    Nie ma takiej mozliwosci. Nie mozna aneksem jednostronnym zmniejszyc
    wynagrodzenia. Zmniejszenie wynagrodzeni MUSI odbyc sie przy pomocy
    wypowiedzenia zmieniajacego. Jezeli pracodawca (czasami sie zdarza) zrobi
    tak, ze wystawi aneks do umowy ktory bedziesz musial podpisac ZE PRZYJALES
    DO WIADOMOSCI, to od razu do sadu pracy. Takie dzialanie jest bezprawne.

    pzdr

    Ma Du

  • 5. Data: 2005-06-14 08:47:27
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > DO WIADOMOSCI, to od razu do sadu pracy. Takie dzialanie jest bezprawne.

    Zaraz, sekundka, bo sie pogubiłem. Rozpatrujemy sytuacje NIE PODPISANIA:

    Dostaję wypowiedzenie i pensje przez 3 miesiące (zależy od stażu pracy) na
    starych warunkach.

    Gdy PODPISUJĘ :

    Pracuję dalej, ale na nowych waruknkach od dnia podpisania kwitu.(?) Czy też
    obowiazuje tu zasada okresu wypowiedzenia i przez 3 miesiące dostanę pensję
    na starych warunkach ?

    Pracodawca twierdzi ze stosuje "dzialania mające na celu ratowanie firmy"
    W.

  • 6. Data: 2005-06-14 08:53:59
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    Wałgus wrote:
> [...]
    > PODPISANIA:
    > Dostaję wypowiedzenie i pensje przez 3 miesiące (zależy od stażu

    Tak

    > Gdy PODPISUJĘ :
    >
    > Pracuję dalej, ale na nowych waruknkach od dnia podpisania kwitu.(?)
    > Czy też obowiazuje tu zasada okresu wypowiedzenia i przez 3 miesiące
    > dostanę pensję na starych warunkach ?

    Od dnia okreslonego w wypowiedzeniu zmieniającym (czesto jest to dzien
    podpisania).

    > Pracodawca twierdzi ze stosuje "dzialania mające na celu ratowanie
    > firmy" W.

    Nie ma to znaczenia. Bardzo czesto pracodawcy tak tlumacza obnizke pensji,
    bo to najprostsze rozwiazanie.
    Nie wiem ilu ludzi pracuje w firmie, ale niech wezmie (pracodawca) pod uwage
    mozliwosc, ze 10% zalogi nie podpisze. Wchodzi wtedy w zwolnienia grupowe, a
    to juz inna bajka.

    pzdr

    Ma Du

  • 7. Data: 2005-06-14 09:17:11
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    IT napisał(a):
    > Nie wiem ilu ludzi pracuje w firmie, ale niech wezmie (pracodawca) pod
    > uwage mozliwosc, ze 10% zalogi nie podpisze. Wchodzi wtedy w zwolnienia
    > grupowe, a to juz inna bajka.
    a czy zwolnienia grupowe nie odnosza sie do firm powyzej pewnego poziomu
    zatrudnienia? wezmy sobie sklepik osiedlowy, w ktorym pracuje
    wlasciciel, jego zona i ktos jeszcze do pomocy. W pewnym momencie obroty
    zaczynaja spadac, dochod takze, biznes przestaje byc oplacalny. Zatem
    zapada decyzja o zwolnieniu tego kogos do pomocy. Przy trzech osobach,
    jest to 33% redukcja zalogi - i to juz jest zwolnienie grupowe?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-06-14 09:20:02
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o zwolnieniu tego kogos do pomocy. Przy trzech osobach, jest to 33%
    > redukcja zalogi - i to juz jest zwolnienie grupowe?

    Chyba powyżej 20 pracowników.
    --
    ******
    Wałgus

  • 9. Data: 2005-06-14 11:47:34
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    badzio wrote:
> [...]
    > oplacalny. Zatem zapada decyzja o zwolnieniu tego kogos do pomocy.
    > Przy trzech osobach, jest to 33% redukcja zalogi - i to juz jest

    Zgadza sie, napisalem przeciez ze nie wiem ile osob pracuje w firmie
    pytajacego :)

    pzdr

    Ma Du

  • 10. Data: 2005-06-14 13:54:41
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Wielkie dzięki za wszystkie informacje, niech Ci Bozia wynagrodzi. :))
    --
    *****
    Wałgus