    From: Piotrek <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ultimatum w pracy
    Date: Tue, 14 Jun 2005 21:01:18 +0200

    Wałgus napisał(a):
    > Witam!
    > Pracodawca oświadczył na zebraniu, że firma ma kłopoty finansowe i każdy z
    > pracowników dostanie do podpisania aneks do umowy zmniejszający
    > wynagrodzenie do najniższego przewidzianego prawem. Jeśli ktoś nie podpisze
    > równa to się wypowiedzeniu umowy. Co można zrobić w tej sytuacji żeby sie
    > nie wmanewrować w dziwne sytuacje? Jak to jest z odprawami? Czy przysługuje
    > pracownikowi odprawa np. trzykrotność ostatniej, sredniej z kilku miesięcy
    > pensji czy może jest to inaczej? Co poradzicie?

    Ja dokładnie w ten sposób zostałem zwolniony. Nie wiem dlaczego ale dano
    mi propozycję przejścia na najniższą krajową lub wypowiedzenie za
    porozumieniem stron. Oczywiście pracodawca nie ukrywał że chodzi mu o
    zwolnienie mnie a nie o to żebym pracował za pensje 4 krotnie mniejszą.
    Generalnie odbyło się to kulturalnie i dostałem 3 miesięczne
    wypowiedzenie, dodatkową 1 pensje na odprawę i zostałem zwolniony z
    obowiązku świadczenia pracy. Czyli miałem 4 miesiące na szukanie pracy
    siedząc w domu:) Ale do dziś nie wiem dlaczego taki dziwny manewr stosowali.

    Pozdrawiam
    Piotrek