  • 11. Data: 2006-06-19 15:19:50
    Temat: Re: Ukryte podatki i brzeg jeziora
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Znalazłem coś takiego. To chyba zamyka sprawę. Nie wiem, czy jest aktualne,
    > ani który to nr Dz.U.:
    > Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.

    Dzięki, wyszukam sobie ciąg dalszy. Ja wiedziałem w zarysach o istnieniu tego
    przepisu, ale nie wie ktoś może jak to się ma do prawa unijnego? Pomijam już
    kwestię ściągnięcia tego podatku (ustawią zasieki na granicy gminy i
    żandarmerie polową?) ale tak sobie myślę, że co to będzie jak wprowadzą taki
    podatek np. w Warszawie. Tyle kasy, starczy na drugą linię metra... Dziwne, że
    jeszcze nikt nie wpadł na taki pomysł.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 12. Data: 2006-06-19 15:23:20
    Od: stern <s...@0...pl>

    Czapla napisał(a):

    > Dzięki, wyszukam sobie ciąg dalszy. Ja wiedziałem w zarysach o istnieniu tego
    > przepisu, ale nie wie ktoś może jak to się ma do prawa unijnego?

    chlopaki za przeproszeniem chrzanicie jak potłuczeni:
    tu jest cały przepis:
    ,,Art. 17. 1. (53) Opłata miejscowa jest pobierana od osób fizycznych
    przebywających dłużej niż dobę w celach turystycznych, wypoczynkowych
    lub szkoleniowych:
    1) w miejscowościach posiadających korzystne właściwości klimatyczne,
    walory krajobrazowe oraz warunki umożliwiające pobyt osób w tych celach,
    2) w miejscowościach znajdujących się na obszarach, którym nadano
    status obszaru ochrony uzdrowiskowej na zasadach określonych w ustawie z
    dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i
    obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych (Dz. U. Nr
    167, poz. 1399)
    - za każdy dzień pobytu w takich miejscowościach.
    1a. (54) Opłata uzdrowiskowa jest pobierana od osób fizycznych
    przebywających dłużej niż dobę w celach zdrowotnych, turystycznych,
    wypoczynkowych lub szkoleniowych w miejscowościach znajdujących się na
    obszarach, którym nadano status uzdrowiska na zasadach określonych w
    ustawie z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym,
    uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach
    uzdrowiskowych, za każdy dzień pobytu w takich miejscowościach.
    2. (55) Opłaty miejscowej oraz opłaty uzdrowiskowej nie pobiera się:
    1) pod warunkiem wzajemności - od członków personelu przedstawicielstw
    dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z
    nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie
    są obywatelami polskimi i nie mają miejsca pobytu stałego na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    2) od osób przebywających w szpitalach,
    3) od osób niewidomych i ich przewodników,
    4) od podatników podatku od nieruchomości z tytułu posiadania domów
    letniskowych położonych w miejscowości, w której pobiera się opłatę
    miejscową albo uzdrowiskową,
    5) od zorganizowanych grup dzieci i młodzieży szkolnej.
    2a. (56) Od osób, od których pobierana jest opłata uzdrowiskowa, nie
    pobiera się opłaty miejscowej.
    3. (57) Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określa minimalne
    warunki, jakie powinna spełniać miejscowość, w której można pobierać
    opłatę miejscową, uwzględniając zróżnicowanie warunków regionalnych i
    lokalnych.
    4. (58) Rada Ministrów w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 3, określa
    warunki:
    1) klimatyczne,
    2) krajobrazowe,
    3) umożliwiające pobyt osób w celach wypoczynkowych, zdrowotnych,
    szkoleniowych lub turystycznych.
    5. (59) Rada gminy ustala miejscowości odpowiadające warunkom określonym
    w przepisach wydanych na podstawie ust. 3 i 4, w których pobiera się
    opłatę miejscową.

    jak chcecie szukać takich sensacji, to mogę Wam powiedziec, że w UE
    płaci się podatek jak się uczciwie zarobi jakieś pieniądze.
    A potem płaci się podatek jak się coś kupuje albo płaci za usługę.

    Uwielbiam dyskusje prawne na poziomie JKM.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 13. Data: 2006-06-19 17:24:12
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    co do drugiego zagadnienia:
    kwestię tę ruguluje ustawa prawo wodne
    Art. 15. 1. Linię brzegu dla cieków naturalnych, jezior oraz innych
    naturalnych zbiorników wodnych stanowi krawędź brzegu lub linia stałego
    porostu traw albo linia, którą ustala się według średniego stanu wody
    ustalanego przez państwową służbę hydrologiczno-meteorologiczną z okresu co
    najmniej ostatnich 10 lat.
    2. Linię brzegu ustala w drodze decyzji:

    1) właściwy terenowy organ administracji morskiej - dla morskich wód
    wewnętrznych,
    2) właściwy wojewoda - dla wód granicznych oraz śródlądowych dróg wodnych,
    3) właściwy starosta realizujący zadanie z zakresu administracji
    rządowej - dla pozostałych wód

    oraz

    .Art. 27. 1. Zabrania się grodzenia nieruchomości przyległych do
    powierzchniowych wód publicznych w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii
    brzegu, a także zakazywania lub uniemożliwiania przechodzenia przez ten
    obszar.
    2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy grodzenia terenów stref
    ochronnych ustanowionych na podstawie ustawy oraz obrębów hodowlanych
    ustanowionych na podstawie przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym.
    Pozdraiwam
    Marta

  • 14. Data: 2006-06-19 19:01:29
    Temat: Re: Ukryte brzegi jeziora
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

> [...]
    > ochronnych ustanowionych na podstawie ustawy oraz obrębów hodowlanych
    > ustanowionych na podstawie przepisów ustawy o rybactwie śródlądowym.

    kluczem do tego jest rodzaj wody - jeżeli płynąca to
    stanowi wodę publiczna , jeżeli stojąca to może byc prywatna i wtedu
    mozna grodzić nawet wokół jeziora a nie tylko prostopadle do brzegu.
    Dla jasności o rodzaju wody nie stanowi faktyczny
    przepływ ale kwalifikacja konkretnej wody,
    w uproszczeniu jeżeli jezioro jest przepływowe, czyli wpływa lub wypływa z
    nego
    jakas rzeczka to nie może byc to woda stojąca a więc powinno
    byc woda p[ubliczna a zatem nie mozna grodzic do brzegu,
    no ale jak już ktoś zauważył żyjemy na peryferiach europy
    i wszystko może się zdarzyc

    m.

  • 15. Data: 2006-06-19 23:58:35
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    Czapla wrote:

    > żandarmerie polową?) ale tak sobie myślę, że co to będzie jak wprowadzą taki
    > podatek np. w Warszawie. Tyle kasy, starczy na drugą linię metra... Dziwne, że
    > jeszcze nikt nie wpadł na taki pomysł.

    A nie wprowadzili? O ile pamiętam przynajmniej planowali, ale głowy nie
    dam, czy czasem nie wprowadzili w życie...

  • 16. Data: 2006-06-20 08:23:10
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    O to właśnie mi chodziło. Dzięki, powieszę to na płocie u tego "cudzoziemca".

    > jakas rzeczka to nie może byc to woda stojąca a więc powinno
    > byc woda p[ubliczna a zatem nie mozna grodzic do brzegu,

    Wpływają dwie, wypływa jedna. Jezioro zasila zabytek (śluzy kanału
    augustowskiego).

    > no ale jak już ktoś zauważył żyjemy na peryferiach europy
    > i wszystko może się zdarzyc

    Na wszelki wypadek sprawdzę w gminie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 17. Data: 2006-06-20 22:47:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czapla napisał(a) :

    > Na wszelki wypadek sprawdzę w gminie.

    Hmmm... może masz rację. Mogą nie wiedzieć, że są na peryferiach
    Europy. Może myślą, że są poza :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.