  • 1. Data: 2006-06-19 13:06:15
    Temat: Rozdzielność majątkowa a alimenty
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    Witam,
    Mój mąż płaci alimenty na syna z pierwszego małżeństwa. Regularnie, sądownie
    podwyższane jest to świadczenia.
    Jesteśmy małżeństwem od 10 lat, mamy pięcioletnią córkę. Oboje pracujemy.
    Do tej pory nie było konieczności dostarczenie na rozprawę odpisu z mojej
    listy płac. W tym roku sąd wystąpił o takie odpis, nie bezpośrednio do mnie
    ale przez męża.
    Moje pytanie jest następujące:
    1. Czy sąd może żądać w taki sposób moich list płac?
    2. Czy zawierając notarialną umowę o rozdzielności majątkowej będę mogła
    odmówić przekazania list płac?

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam,
    Mira

  • 2. Data: 2006-06-19 15:03:15
    Temat: Re: Rozdzielność majątkowa a alimenty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Agnieszka napisał(a):

    > Moje pytanie jest następujące:

    > 1. Czy sąd może żądać w taki sposób moich list płac?

    Może. Sąd powinien przecież ustalić jakie mąż ma usprawiedliwione
    wydatki na drugą rodzinę.

    > 2. Czy zawierając notarialną umowę o rozdzielności majątkowej będę mogła
    > odmówić przekazania list płac?

    Nie. Radzę natomiast się zastanowić nad art. 248 §2 kpc i art. 261 §1 kpc.

    Co nie zmieni faktu że wskazane wyżej okoliczności (ad.1 ) sąd powinien
    ustalić innymi dowodami.

    Myślę że szybciej i korzystniej dla twojego męża będzie dać to
    zaświadczenie o twoich zarobkach.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam