    From: Alek <axh@xn--[bezspamuprosz]wp-djc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ugoda a postępowanie komornika
    Date: Sat, 01 Apr 2006 13:43:18 +0200

    Jeśli nie ta grupa, to przepraszam i prosiłbym o wskazanie
    odpowiedniej, w tego typu sprawach jestem mało obeznany.

    Problem jest dość złożony.
    Firma mojej mamy zleciła drukarni druk dość dużego
    nakładu dla pewnej spółki. Przedstawiciel spółki (z o.o.) odebrał
    druk, podpisał fakturę... zamknął działalność i otworzył nową.
    Prokuratura wypięła się do tego plecami i kazała ich ścigać
    z powództwa cywilnego. Faktura została przekazana firmie
    windykacyjnej, ale nawet oni nie potrafią sobie poradzić.

    Problem polega na tym, że zostaliśmy z długiem wobec drukarni.
    Po jakimś czasie udało nam się wyprosić ugodę. Dług rozłożono
    nam na raty, które płacimy. Dziś jednak przyszło zawiadomienie
    o postępowaniu komorniczym w celu odzyskania tych pieniędzy.
    Zawiadomienie do komornika, najprawdopodobniej zostało złożone
    jeszcze przed podpisaniem z nami umowy o rozpisaniu zaległości na raty.

    Prosiłbym o pomoc, jak się taka umowa ma do postępowania komorniczego?
    Czy coś można w tej sprawie zrobić? Czy można w jakiś sposób
    powstrzymać egzekucję komornika i, co najważniejsze,
    koszty postępowania?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam, Alek H.