  • 11. Data: 2004-09-01 10:57:38
    Temat: Re: Uderzenie pioruna i zniszczony sprzet HiFi
    Od: "Kartrait" <krzycho[nospam]@w.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    news:ch46o8$qge$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > (...) google pokazały że sa przynajmniej 3 takie firmy:
    > UNIQA, Hestia, Allianz

    PiZetjU też od tego ubezpiecza ;] To już 4 :)

    --
    ________________________
    Krzysztof vel Kartrait

  • 12. Data: 2004-09-01 13:21:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    blad wrote:

    > ale i tak warto mieć UPS-a :-)

    UPS też może się sfajczyć, a dobry już parę setek kosztuje. W instrukcji
    mojego zalecali do gniazdka podłączyć listwę z filtrem/zabezpieczeniami
    i dopiero do tego podłączyć UPS (w zestawie akurat dorzucili taką listwę
    :) )

  • 13. Data: 2004-09-01 13:54:05
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > mojego zalecali do gniazdka podłączyć listwę z filtrem/zabezpieczeniami
    > i dopiero do tego podłączyć UPS (w zestawie akurat dorzucili taką listwę

    Oczywiscie, inaczej to UPS sie srednio przydaje gdyz to ze sie sfajczy
    przy ostrym przepieciu jest baaaaaardzo prawdopodobne :)

    Nie wiem jak jest z piorunami ale u mnie Enea (energetyka) wielokrotnie
    odmowila wyplaty jakims gosciom odszkodowania za sprzet ktory zniszczyl
    sie z powodu przeciec "poniewaz klient nie posiadal listwy
    zabezpieczajacej zgodnej z odpowiednimi atestami"...

    --
    eh... wysluzyl sie juz stary sig moj przez dokladnie caly rok...
    znudzil mi sie...

  • 14. Data: 2004-09-01 14:02:30
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:ch4k9s$i6a$1@opal.icpnet.pl
    użytkownik: *Drwal* napisał(a):

> [...]
    > sie z powodu przeciec "poniewaz klient nie posiadal listwy
    > zabezpieczajacej zgodnej z odpowiednimi atestami"...

    A to posiadanie listwy jest wymagane jakimiś przepisami? To ma
    zabezpieczyć sprzęt przed prądem nie spełniającym parametrów? Pralkę też
    trzeba podłączać do atestowanej listwy żeby wypłacili odszkodowanie?
    IMHO to jest zwykłe unikanie odpowiedzialności.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 15. Data: 2004-09-01 14:37:43
    Od: Drwal <z...@d...sie>

    Big Jack napisał(a):
> [...]
    > trzeba podłączać do atestowanej listwy żeby wypłacili odszkodowanie?

    > IMHO to jest zwykłe unikanie odpowiedzialności.

    Tez tak mysle.

  • 16. Data: 2004-09-01 15:14:23
    Od: "Jan Kalina" <k...@p...com>

    Użytkownik "Sebastian Plewa" <s...@g...pl> napisał:
    > Czy wina leży po ich stronie?
    > Wg. mnie tak, ponieważ poprawnie wykonana instalacja odgromowa nie
    > poinna dopuścić do takiego zdarzenia.
    > Czy składając wniosek o zwrot kosztów powinienem przedstawić
    ekspertyzę
    > pana który naprawia sprzęt, że szkoda była spowodowana przepięciem?
    > Prosże o opinie w tej sprawie jak to rozwiązać/potraktować.

    I tak i nie. Po pierwsze zgodnie z Kodeksem Cywilnym to na tobie
    ciąży obwowiązek udowodnienia, iż spalenie sprzętu było spowodowane
    błędnie wykonaną instalacją. Z drugiej jednak strony, jeżeli okaże się,
    iż instalacja ta spełniała wszystkie wymagane normy oraz wykonano ją
    zgodnie ze sztuką budowlaną... dostaniesz po kieszeni (ekspertyzy,
    koszty
    procesowe itp.).

    jk