    From: "Jan Kalina" <k...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uderzenie pioruna i zniszczony sprzet HiFi
    Date: Wed, 1 Sep 2004 17:14:23 +0200

    Użytkownik "Sebastian Plewa" <s...@g...pl> napisał:
    > Czy wina leży po ich stronie?
    > Wg. mnie tak, ponieważ poprawnie wykonana instalacja odgromowa nie
    > poinna dopuścić do takiego zdarzenia.
    > Czy składając wniosek o zwrot kosztów powinienem przedstawić
    ekspertyzę
    > pana który naprawia sprzęt, że szkoda była spowodowana przepięciem?
    > Prosże o opinie w tej sprawie jak to rozwiązać/potraktować.

    I tak i nie. Po pierwsze zgodnie z Kodeksem Cywilnym to na tobie
    ciąży obwowiązek udowodnienia, iż spalenie sprzętu było spowodowane
    błędnie wykonaną instalacją. Z drugiej jednak strony, jeżeli okaże się,
    iż instalacja ta spełniała wszystkie wymagane normy oraz wykonano ją
    zgodnie ze sztuką budowlaną... dostaniesz po kieszeni (ekspertyzy,
    koszty
    procesowe itp.).

    jk