  • 1. Data: 2004-08-19 14:10:47
    Temat: Ubezpieczalnie - różne odszkodowania..
    Od: "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl>

    Witam.

    Mam pytanie odnośnie wypłacania odszkodowań za kolizje drogowe.

    Miałem kolizję nie ze swojej winy, sprawca był ubezpieczony w firmie X.
    Poleciałem tam, wypełniłem wszelkie kwity, obejrzano samochód, uznano
    wszystko co powinno zostać uznane, ale wysokość odszkodowania uzależniają od
    tego czy biorę kase do kieszeni czy naprawiam bezgotówkowo?

    Niby z jakiej racji? Argumentują, że moge samochodu nie naprawić, tylko
    wziąć kase do kieszeni, albo naprawić z używanych części. Owszem, ale
    samochód traci na wartości więc tak naprawdę nic się nie zmienia! Sprzedac
    oryginalny dobry zderzak i założyć uszkodzoną podróbkę kupiną za grosze
    zawsze mogę.

    Mogę mieć oficjalne wyliczenie z autoryzowanego serwisu ale czy to coś da?
    Kwota za mała aby się szarpać w sądach bo będzie tego max 4tys, ale
    naprawiając samochód w autoryzowanym serwisie wyjdzie ok 6tys (rozbierzność
    spora bo to chrysler a wiadomo ile kosztują oryginalne części do
    amerykańców) wiec tak łatwo oddać też nie chcę.

    Wiem, że mogę niby oddać do serwisu i mieć sprawę z głowy, ale powiedzmy że
    się uparłem i chyba mam do tego prawo. Nie powinno miec to wpływu na
    wysokość odszkodowania.

    pozdr
    Norbert

  • 2. Data: 2004-08-19 19:10:59
    Temat: Re: Ubezpieczalnie - różne odszkodowania..
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl> napisał w wiadomości

    A czy czasami owa rozbieżność nie wynika z podatku VAT? Bo coś słyszałem, ze
    wypłacają bez podatku.

  • 3. Data: 2004-08-20 18:56:53
    Od: "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czy czasami owa rozbieżność nie wynika z podatku VAT? Bo coś słyszałem,
    > ze
    > wypłacają bez podatku.

    raczej nie. zbyt duża rozbieżność. VAT musiałby w tym wypadku wynosić ~50%
    kwoty netto. w rozmowie z rzeczoznawcą podczas oględzin usłyszałem, że
    róznica między gotówkowym a bezgotówkowym rozliczeniem może dochodzić do
    40%.

    jest to widzimisię tego ubezpieczyciela czy wszyscy to stosują i mają jakieś
    podstawy prawne?

    przypominam ze chodzi o wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia obowiązkowego
    OC sprawcy czyli:
    - ja nie zawierałem z tym ubezpieczycielem żadnej umowy, więc nie ma gadki
    że w punkcie 1283 paragrafu 245 jest napisane że wypłacą mi mniej bo biorę
    kasę do ręki
    - jest to ubezpieczenie obowiązkowe, więc zapewne są jakieś konkretne ustawy
    to regulujące

    pozdr

  • 4. Data: 2004-08-20 23:03:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kasę do ręki
    > - jest to ubezpieczenie obowiązkowe, więc zapewne są jakieś konkretne

    reguluje to kodeks cywilny. mają pokryć szkodę. W sumie rozsądnie ważąc, to
    masz rację. Przecież spokojnie masz prawo wziąć odszkodowanie, a skorupę
    sprzedać. Wydaje mi się, że jeśli się zaprą przy swoim, to będziesz musiał
    wziąć tyle, ile Ci dadzą i o resztę ich sądzić. tylko uważaj, bo wiem, że
    podtykają jakie oświadczenie przy wypłacie, ze innych roszczeń mieć nie
    będziesz.