  • 1. Data: 2003-12-19 14:14:26
    Temat: Tytul ratownika medycznego
    Od: "Jan Kaczmarczyk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!:)
    Obecnie tytul ratownika medycznego mozna miec po dwuletnim studium
    zawodowym. Jesli ustawa o systemie ratownictwa wejdzie w zycie, ratownikiem
    bedzie mozna byc po trzyletnim studium.
    Czy bede mial pelne uprawnienia ratownika, jesli rozpoczne w przyszlym roku
    szkolnym nauke w 2-letnim studium (ustawa o ratownictwie ma wejsc w 2005,
    czyli szkole konczylbym, gdy juz bedzie obowiazywala)?
    Wiem, ze list moze nie jest na ta grupe, ale chcialem, zeby na problem
    popatrzyli tez ludzie zwiazani z prawem, a nie tylko ratownicy:).
    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-12-19 16:25:36
    Temat: Re: Tytul ratownika medycznego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Kaczmarczyk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:brv142$76a$1@inews.gazeta.pl...

    Nie mam niestety tekstu wchodzącej w życie ustawy przed sobą. Zajrzyj na
    koniec tej ustawy. Tam z reguły znajdują się unormowania kwestii
    przejściowych. Jeśli tam nie będzie niczego, co by mówiło wprost, że osoby
    które już zaczęły naukę mogą otrzymać uprawnienia na starych zasadach, to
    niestety będzie miała zastosowanie nowa ustawa. Czyli musi to być trzy
    lata. No ale ten problem też powinna rozwiązać szkoła. W końcu zawarłeś z
    nią umowę na wykształcenie Cię na ratownika, więc to też jest ich problem,
    by działać zgodnie z ustawą.

  • 3. Data: 2003-12-22 05:42:29
    Temat: Kasa mieszkaniowa - jakie terminy
    Od: a...@w...pl (darpi)

    Witam Grupowiczów!:)

    W tym roku zakończyłem oszczędzanie w kasie mieszkaniowej i zdecydowałem się
    podpisać

    umowę z deweloperem na budowę mieszkania, w związku z tym mam dwa pytania:

    1. Czy muszę przelać deweloperowi całą kwotę wycofaną z kasy mieszkaniowej,

    Czy też wystarczy, że umowa opiewa na kwotę większą niż wycofany wkład z
    kasy mieszkaniowej

    2. Właściwie z czego wynika konieczność wydatkowania kwoty z kasy
    mieszkaniowej do końca roku kalendarzowego?

    Przecież to niezbyt sprawiedliwe jeśli ktoś wycofuje wkład pod koniec
    roku to ma tylko kilka miesięcy a ten z początku roku prawie rok.

    Pozdrawiam

    Damian