  • 1. Data: 2003-12-19 09:55:58
    Temat: Proszę o porad
    Od: "Waldek" <W...@w...pl>

    Niedawno byłem przesłuchiwany przez policję w pewnej sprawie. Złożyłem
    wyjaśnienia i policjant przestawił mi zarzut popełnienia nieumyślnego
    wypadku (to był wypadek bez żadnych ofiar śmiertelnych itp). Sprawę
    skierował do Sądu Grockiego. Powiedział, że będę musiał odpracować "to"
    społecznie i zostanie przydzielony mi kurator. Powiedział też, że będzie to
    wyrok i będę miał to w papierach przez 10 lat. Czy to jest prawda?
    Z innego źródła słyszałem, że po roku od czasu wyroku ten wpis w papierach
    zniknie. Napiszcie co jest prawdą.
    Jak się szuka pracy to pracodawca chyba pyta czy ktoś był karany. A tego się
    boję?
    A zresztą napiszcie czy pytają się czy nie. Jestem na razie studentem i
    trochę boję sie tego wpisu w moich papierach.

    Proszę o odpowiedź!

  • 2. Data: 2003-12-19 17:46:57
    Temat: Re: Proszę o porad
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Waldek wrote:

    > Niedawno byłem przesłuchiwany przez policję w pewnej sprawie. Złożyłem
    > wyjaśnienia i policjant przestawił mi zarzut popełnienia nieumyślnego
    > wypadku (to był wypadek bez żadnych ofiar śmiertelnych itp).

    Jaki to był dokładnie zarzut? Przestępstwo czy wykroczenie?

    > Sprawę
    > skierował do Sądu Grockiego. Powiedział, że będę musiał odpracować "to"
    > społecznie i zostanie przydzielony mi kurator.

    Zgodziłeś się na taką karę?

    > Powiedział też, że będzie to
    > wyrok i będę miał to w papierach przez 10 lat. Czy to jest prawda?

    Jeśli będzie to kara ograniczenia wolności orzeczona za przestępstwo, to
    po 5 latach, ewentualnie po 3 (sąd może skrócić na Twój wniosek)

    KG