    From: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.comp.programming
    Subject: Tworzenie oprogramowania - działalność?
    Date: Wed, 29 Nov 2006 12:16:12 +0100

    [FUT: pl.soc.prawo]
    Witam!

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę.

    Niezależnie od tego, piszę w domu oprogramowanie. Być może opublikuję je
    na bezpłatnej licencji typu GPL, być może będę chciał te licencje sprzedawać.
    Być może schowam wszystko do szuflady. Tego jeszcze nie wiem.

    1) Czy w świetle prawa, prowadzę działalność gospodarczą i powinienem
    ją zarejestrować?

    2) Czy jeśli opublikuję utwory na bezpłatnej licencji, to powinienem odprowadzić
    podatek tak, jakbym pobierał opłaty za te licencje
    (wg jakichś wyimaginowanych stawek)?

    Stach