eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Tuning legalny czy nie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 41. Data: 2005-07-24 22:41:53
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbu9m4$r7m$1@opal.futuro.pl...

    > Czyli: blokada powoduje, że pojazd nadal jest motorowerem w rozumieniu
    > przepisów (pomimo wszelkich innych zmian) ale np. poza drogami
    > publicznymi (wyścigi?) może rozwinąć swoje skrzydła.
    > Uwaga: w przypadku 'zdarzenia drogowego' istnieje możliwość, że
    blokada
    > się rozwali...

    Moze się również urwać koło. po prostu pojazd jest niesprawny i tyle.
    Skutki jazdy neisparwnym pojazdem opisuje ustawa.

    > >>Pytanie: czy kiedykolwiek widziałeś instrukcję serwisową jakiegoś
    > >>pojazdu? Np. motocykla?
    > > Tak.
    > No to wiesz, że obejmują rozłożenie pojazdy na "czynniki pierwsze" :)

    Alez oczywiścei, ale zastrzegają, ze przed dalszą droga należy to tak
    poskładać, by nie pozostały "cześci zamienne".

    > > Nie zaprzeczam. trzeba by było zbadać. Ale czase moze to odwrotny
    skutek
    > > spowodować.
    > Pytanie: jak to zbadasz PO zdarzeniu drogowym? Zwłaszcza, że samo
    > zdarzenie wprowadziło własne, hmmm, modyfikacje? Pomijam przypadki
    > oczywiste (większy cylinder czy np. złapanie chwilkę przed zdarzeniem
    na
    > radar ze sporym przekroczeniem 45km/h).

    Co jak sprawdzę? Usunięciu urządzenia ograniczajacego prędkość? Biegły
    oceni, czy mogło odpaść w wyniku tego konkretnego zdarzenia, a nadto na
    podstawie przełomu mniej wiecej kiedy odleciało.

    > > Jest trwałe. Równie dobrze moze być oparty na GPS-ie chip, który
    powyż
    > > 40 km/h odetnie zapłon. Tańsze jest dławienie.
    >
    > 45km/h jeśli już.

    Może. To kwestia ilościowa, a nie jakościowa.
    >
    > Poza tym to byłby dość niebezpieczny pomysł - podobnie jak
    automatyczny
    > hamulec sterowany przez GPS.

    Na czy jego niebezpieczerństwo polega? Bo niebezpieczewństwo nagłego
    hamowania, to jestemw stanie zrozumieć. Ale wyłaczenia silnika na
    chwilę?

    > Bo samo jej usunięcie nie jest nielegalne - o ile w jakiś inny sposób
    > zapewni się, że podczas podlegania pod przepisy wiadomej ustawy (czyli
    > podczas ruchu po drogach publicznych) pojazd nie będzie (przynajmniej
    w
    > testowych warunkach) przekroczyć 45km/h.

    Usunięcie jest nielegalne, bowiem jest to ingenecja w pojazd,. Mozesz ów
    ukąłd zamienić na inny, ale zaczynają się schody z poddawaniem pojazdu
    po przeróbce badaniom, ekspertyzami i innymi tego typu rzeczami.
    >
    > Primo: póki co pisaliśmy wyłącznie o przeróbkach na własną rękę (czy
    to
    > bezpośrednio przez właściciela, czy też przez warsztat wykonujący jego
    > zlecenie)

    Pisałem szerzej.
    >
    > Secundo: ustawa nie mówi, kto ma zdławienie założyć. To, co robi
    > producent, ma tylko na celu zdobycie homologacji.

    A jak producent dostanie homologacje bez zaozęnai tego urządzenia?

    > > A nie słyszałeś o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego pojazdu, który
    > > utracił w wyniku kolizji światła, czy przednią szybę?
    > To chyba zatrzymujący DR policjant musiał mieć wyjątkowo ciężki dzień
    > albo był z natury sadystą ;-/

    Normalna praktyka. Dzien powszedni.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1