  • 1. Data: 2005-07-20 10:55:25
    Temat: Urlop tacierzyński
    Od: Krzysztof Szczepanski <s...@p...onet.pl>

    Cześć!!

    Mam pytanie czy Żona może zrezygnować z dwóch tygodni z urlopu
    macierzyńskiego a w zamian za to ja chciałbym ten urlop w pracy?
    Czy Żona może wtedy iść 2 tyg. wcześniej na wychowawczy lub będzie brała
    "zwracane wakacje" tak abyśmy razem byli w domu?
    Żona pracuje w szkole i po urlopie macierzyńskim ma zwracane wakacje.
    Ale co z tymi 2 tygodniami czy wtedy musi iść do pracy kiedy ja będę na
    tacierzyńskim?

    Dzięki,
    krzysiek

  • 2. Data: 2005-07-20 12:36:30
    Temat: Re: Urlop tacierzyński
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    na to samo dziecko chyba nie może być równocześnie udzielony urlop
    macierzyński/tacierzyński i urlop wychowawczy.
    Natomiast urlop wychowawczy może być na okres do 3 miesięcy udzielony
    równocześnie obojgu rodzicom, tak przewidują przepisy.

    wa

  • 3. Data: 2005-07-20 20:29:59
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Mam pytanie czy Żona może zrezygnować z dwóch tygodni z urlopu
    > macierzyńskiego a w zamian za to ja chciałbym ten urlop w pracy?

    kodeks pracy art.180.
    "§ 5. Pracownica, po wykorzystaniu po porodzie co najmniej 14 tygodni urlopu
    macierzyńskiego, ma prawo zrezygnować z pozostałej części tego urlopu; w
    takim przypadku niewykorzystanej części urlopu macierzyńskiego udziela się
    pracownikowi-ojcu wychowującemu dziecko, na jego pisemny wniosek."

    > Czy Żona może wtedy iść 2 tyg. wcześniej na wychowawczy lub będzie brała
    > "zwracane wakacje" tak abyśmy razem byli w domu?
    kodeks pracy
    Art. 186.
    "§ 1. Pracownik zatrudniony co najmniej 6 miesięcy ma prawo do urlopu
    wychowawczego w wymiarze do 3 lat w celu sprawowania OSOBISTEJ opieki nad
    dzieckiem,"

    Wyklucza to więc twój macierzyński i jej wychowawczy jednocześnie.

    > Żona pracuje w szkole i po urlopie macierzyńskim ma zwracane wakacje. Ale
    > co z tymi 2 tygodniami czy wtedy musi iść do pracy kiedy ja będę na
    > tacierzyńskim?
    Tak, bo jej się urlop nie należy za ten okres.

    --
    PawełJ