  • 1. Data: 2005-07-20 10:42:12
    Temat: Kupno auta
    Od: Stanisław <s...@p...com>

    Czy mógłbym uzyskać miarodajną informację czy po zakupie samochodu mam
    obligatoryjny obowiązek jego zarejestrowania oraz opłacania OC czy też wolno
    mi go rozebrać na elementy pierwsze lub postawić na podwórku jak dekorację?.

  • 2. Data: 2005-07-20 11:12:04
    Temat: Re: Kupno auta
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Stanisław napisał(a):
> [...]
    > mi go rozebrać na elementy pierwsze lub postawić na podwórku jak dekorację?.
    1) Samochod jest caly czas zarejestrowany. Ty powinienes go jedynie
    przerejestrowac (termin 30 dni od daty zakupu ale nie ma konsekwencji za
    niezrobienie tego)
    2) Samochod ma wazne OC - OC przechodzi z samochodem. Jest wazne do
    konca swojego terminu. Ty w ciagu 30dni mozesz sie ew zdecydowac ze
    rezygnujesz z tego OC i chcesz wykupic OC w innym TU. Jesli pozostajesz
    przy starym OC, musisz sie udac do wlasciwego TU celeme dokonania
    rekalkulacji skladki (no i dobrze jest zrobic adnotacje ze sie zmienil
    wlasciciel, nr rej itp)
    3) Niewazne co zes zrobil z samochodem - dopoki jest zarejestrowany,
    *musi* miec oplacone OC

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-20 13:49:29
    Od: Stanisław <s...@p...com>

    A jeżeli kupię auto z nieważnym terminem rejestracji oraz z nieopłaconym OC
    i nie będę kontynuował opłat bo mam takie widzimisię oraz nie będę używał
    auta na drogach publicznych?.Jakie formalności muszą zostać dopełnione aby
    zaraz po kupnie samochodu wyrejestrować go z wszelkich opłat bez żadnyck
    krętactw i ile to kosztuje?.Czy nowy właściciel samochodu odpowiada za
    zaległości z tytułu nie zapłaconego OC ?

  • 4. Data: 2005-07-20 14:02:14
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Stanisław napisał(a):
    > A jeżeli kupię auto z nieważnym terminem rejestracji
    co znaczy niewazny termin rejestracji?
    > oraz z nieopłaconym OC
    > i nie będę kontynuował opłat bo mam takie widzimisię
    To poprzedni wlasciciel bedzie scigany za okres kiedy samochod nalezal
    do niego a Ty za okres od kiedy go kupiles
    > bo mam takie widzimisię oraz nie będę używał auta na drogach publicznych?
    Twoje widzimisie jest niewazne. Deklaracja o nieuzywaniu auta na drogach
    publicznych takze. W przepisach stoi ze *kazdy* zarejestrowany samochod
    winien miec oplacone OC
    > Jakie formalności muszą zostać dopełnione aby
    > zaraz po kupnie samochodu wyrejestrować go z wszelkich opłat
    To nie wiem. Ten watek pojawial sie ostatnio tutaj i na pms. Nikt nie
    napisal nic konkretnego aczkolwiek pojawialy sie glosy ze bez
    przedstawienia zaswiadczenia o zlomowaniu nie da sie.
    > Czy nowy właściciel samochodu odpowiada za
    > zaległości z tytułu nie zapłaconego OC ?
    Odpowiada za zaleglosci z tytulu niezaplaconego OC tylko od momentu
    nabycia pojazdu

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl