  • 1. Data: 2002-11-14 14:27:21
    Temat: Transakcja wiazana przy zakupie nieruchomosci - jaka umowa przedwstępna
    Od: Jacek Szumigaj <a...@...reply.to.ivalid>

    Witam szanownych grupowiczów

    Stoję przed następującym problemem:

    Znalazłem interesujące mnie mieszkanie, które obecni właściciele sprzedadzą
    jeśli znajdą sobie inne (transakcja wiązana).
    Chciałbym zagwarantować sobie prawo pierwszeństwa przy zkupie jeśli dojdzie
    do sprzedaży.

    Nie może być mowy o umowie przedwstępnej, gdyż nie można określić daty
    zawarcia umowy sprzedaży (obecny właściciel nie wie kiedy znajdzie coś dla
    siebie).

    Rozważam możliwość spisania umowy warunkowej. Nie znam jednak szczegółów
    dotyczących tego rodzaju umów: jakie są niebezpieczeństwa, czu są wymagane
    zaliczki/zadatki, u notariusza czy nie i inne. (Może jakiś link do
    przykładów?)

    Może istnieje jeszcze inny prostszy/lepszy sposób załatwienia tej sprawy.

    Mieszkanie kupuję za pośrednictwem agencji. Mój agent utwierdza mnie w
    przekonaniu, że nic się nie stanie, nikt mnie nie uprzedzi, jednak ja mu
    nie wierzę :)

    --
    Jacek Szumigaj
    e-mail: jest w reply-to