  • 1. Data: 2002-11-14 13:55:33
    Temat: zarejestrowanie pojazdu z USA
    Od: Arni <a...@m...org>

    Witam smietanke polskiego prawa :))

    Mam taki problem z Wydzia?em Komunikacji:
    motocykl zakupiony w Polsce od importera na fakture. Wraz z faktura
    otrzyma?em oryginalny amerykanski certyfikat zaswadczajacy ze
    sprzedajacy jakim byl amerykanski komis ma prawo przeniesc prawo
    wlasnosci motocykla na kupujacego. Jednak w polskiej ustawie jest zapis
    mowiacy, ze do zarejestrowania jest potrzebny dowod rejestracyjny z
    kraju pochodzenia lub zaswiadczenie o wyrejestrowaniu. Takiego dokumentu
    nie posiadam. Z informacji mi dostepnych wynika ze w Stanach rejestracja
    jest na rok a potem jesli sie jej nie przedluzy to samoczynnie wygasa.
    Czy ktos moze zaprzeczyc lub potwierdzic tym informacjom i ewentualnie
    podpowiedzec w ktorym kierunku musze skierowac dzialania? Mam kilka
    wyjsc zapasowych a ewentualne utopione pieniadze nie sa duze wiec
    podchodze do tego bez emocji ;)) ale chcialbym zrealizowac legalna
    procedure rejestracji. Oczywiscie inne dokumenty typu SAD itp nie
    wzbudzaja watpliwosci WK.

    Arni
    '84 HONDA CB 650 SC "Jaszczomb"
    http://www.motocykle.org Torun