  • 1. Data: 2002-11-14 13:12:41
    Temat: Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "Krzysztof Kowalski" <r...@b...pl>

    Witam!

    Ubezpieczalem autko i tak sie zastanawiam nad jedna sprawa:
    1) podpisujac polise ubezpieczeniowa jest napisane:
    "wyrazam / nie wyrazam zgode na tworzenie bazy danych o klientach
    towarzystwa, przetwarzanie danych w celach ubezp. zgodnie
    z Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia... itd".
    Jezeli zaznacze "nie wyrazam" czy firma ma prawo wprowadzic moje
    nazwisko, adres zamieszkania itd do komputera (tworzac tym samym
    baze danych)? A jesli nie ma takiego prawa to jakie ewentualnie skutki
    prawne moze miec wprowadzenie moich danych do komputera?

    Czy jest gdzies dostepna w Internecie interpretacja w/w Ustawy?

    Z gory dzieki za odpowiedz!

  • 2. Data: 2002-11-14 18:39:46
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    | prawne moze miec wprowadzenie moich danych do komputera?
    |
    | Czy jest gdzies dostepna w Internecie interpretacja w/w Ustawy?

    To już paranoja, niektórzy myślą że ich dane osobowe to skarb. Jeżeli nie
    podpisałes zgody to firma nie ma prawa wprowadzić twoich danych do
    komputera, polisę musi spalić zaraz po wystawieniu a agenta zabić ponieważ
    zna twoje dane. Oczywiście wtedy nie wypłai ci odszkodowania bo nie będzie
    znała Twoich danych.

    A teraz serio. Ustawa mówi o przetwarzaniu twoich danych, czyli firma bez
    twojej zgody nie może cię informować o nowych produktach i nie może ci
    przesłać kartki na świeta, oraz nie może sprzedać twoich danych innej
    firmie. W celu zrealizowania swojego celu gospodarczego może z danymi robić
    co chce, może nawet Twoim nazwiskiem wytapetować ubikacje w swoim biurze,
    oczywiście pod warunkiem że nie naruszy zabezpieczeń wynikających z ustawy.

    Tatko

  • 3. Data: 2002-11-14 20:06:17
    Od: "Krzysztof Kowalski" <r...@b...pl>

    >To już paranoja, niektórzy myślą że ich dane osobowe to skarb.

    Hmm - zapomnialem dodac w poprzednim poscie ze pytanie ma
    charakter 100% teoretyczny dlatego zostalem uraczony drobna
    zlozliwoscia:)
    Nie uwazam ze moje dane to moj skarb i nie zabraniam ich
    przetwarzania, aczkolwiek znam czlowieka ktory tak mysli:))

> [...]
    >oczywiście pod warunkiem że nie naruszy zabezpieczeń wynikających z ustawy.

    Wielkie dzieki - moja ciekawosc zostala zaspokojona :)

  • 4. Data: 2002-11-15 10:39:07
    Od: "Marras" <m...@i...pl>

> [...]
    > Nie uwazam ze moje dane to moj skarb i nie zabraniam ich
    > przetwarzania, aczkolwiek znam czlowieka ktory tak mysli:))

    K. Kowalski - załatwiłeś buraka w iście wysmakowanym stylu, brawo!!!

    Pozdrawiam,
    Marek Budzyński

  • 5. Data: 2002-11-16 10:29:11
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    | K. Kowalski - załatwiłeś buraka w iście wysmakowanym stylu, brawo!!!

    Dlaczego buraka?

    odpowiedź prawidłowa i zgodna z prawem.

    Tatko