eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTowar niezgodny z opisem producenta › Re: Towar niezgodny z opisem producenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-
    mail
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar niezgodny z opisem producenta
    Date: Fri, 11 Sep 2009 09:39:30 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 27
    Message-ID: <h8curm$vv0$1@news.onet.pl>
    References: <h86r7f$8d9$1@news.interia.pl> <h88tph$ppa$1@news.onet.pl>
    <c...@z...router> <h88vuo$ip$1@news.onet.pl>
    <f...@z...router> <h8976k$jku$1@news.onet.pl>
    <0...@z...router> <h8aarh$nr2$1@news.onet.pl>
    <h...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs35654.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1252654777 32736 91.94.11.94 (11 Sep 2009 07:39:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Sep 2009 07:39:37 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:606530
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski wrote:
    >> troche to głupio jest wszytsko napsiane, ale cała ta ustawa jest w
    >> sumei tak pisana jakby miala napędzać klientów prawnikom a nie łatwo
    >> rozwiązywac spory konsument sprzedawca.
    >> imho takie rpawo powinno być proste i klarowne a nie opierac sie na
    >> samych dwuznacznikach.
    >
    > Ustawa jest w moim odczuciu klarowna, natomiast niewiele praktycznych
    > udogodnień z niej wynika. Jedyne to termin 14to dniowy i domniemanie
    > niezgodności w początkowym okresie. Reszta to wolna amerykanka.

    zaprzeczas sobei sam... jest klarowana ale nic nei daje.

    jest do dupy, stara ustawa była 1000 razy lepsza.

    w ustawie brakuje ostrych terminów i ostrych kryteriów, zsotała napsiana
    albo pod prawników albo pod producentów i sprzedawców. powinny być okreslone
    ścisłe terminy usunięcia awarii a nie tylko odpowiedzi na pismo, powinny być
    okreslone ścisłe kryteria praw konsumenta a nie jakies miękkie abo/abo:)
    Ciekawe czy jest zgodna z zaleceniami Unii Europejskiej co do prawa
    konsumenckiego. W 95% jeśli sprzedawca sie uprze to moze uwalić roszczenie
    klienta, szczególnei gdy minie te magiczne 6 miesięcy.
    Co prawda jest jeszcze gwarancja ale to już jest kompletna wolna amerykanka
    bo prawo niczego nie wymaga od gwarantów. Amen, konsumenci sa postawienie na
    gorszej pozycji bo musza wyłożyć forsę na towar a potem moga zostac na długo
    bez wadliwego produktu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1