eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTowar niezgodny z opisem producenta › Re: Towar niezgodny z opisem producenta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar niezgodny z opisem producenta
    Date: Fri, 11 Sep 2009 00:36:00 +0200
    Organization: male zet
    Lines: 72
    Message-ID: <h8btp5$7n0$1@news.interia.pl>
    References: <h86r7f$8d9$1@news.interia.pl> <h88tph$ppa$1@news.onet.pl>
    <c...@z...router> <h88vuo$ip$1@news.onet.pl>
    <f...@z...router> <h8976k$jku$1@news.onet.pl>
    <0...@z...router> <h8aarh$nr2$1@news.onet.pl>
    Reply-To: z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com
    NNTP-Posting-Host: apn-77-114-12-192.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1252620902 7904 77.114.12.192 (10 Sep 2009 22:15:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Sep 2009 22:15:02 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <h8aarh$nr2$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.0
    X-Authenticated-User: zyga % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:606502
    [ ukryj nagłówki ]

    Marek Dyjor pisze:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> On 2009-09-09, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Marcin Debowski wrote:
    >>>>>> Tylko gdyby producent zadeklarował tę cechę publicznie, np. w
    >>>>>> reklamie.
    >>>>>
    >>>>> z tego co wiem to niezgodność dotyczy umowy ze sprzedawcą i jest
    >>>>> odpowiedzialnością sprzedawcy. Jeśli sprzedawca wprowadził w błąd
    >>>>> to mamy niezgodność z umową bo sprzet nie spełnia właściwości
    >>>>> deklarownych przez sprzedawcę.
    >>>>
    >>>> "Przed zakupem, spytałem e-mailem wsparcie PRODUCENTA..."
    >>>>
    >>>> Oczywiście mogło się zdarzyć, że producent jest bezpośrednim
    >>>> sprzedawcą, ale z posta to chyba nie wynika.
    >>> czyli mamay sytuację gdy to producent podaje mylne informacje. Niech
    >>> albo idzie do najbliższego oddziału Federacji konsumentów, albo do
    >>> rzecznika konsumentów, albo niech pisze pismo na bezczelnego z
    >>> żądaniem rozwiązania umowy z powodu niezgodności towaru z umową
    >>> powołując sie na mail.
    >>
    >> Nie ma do tego podstaw prawnych - tu nie ma niezgodności.
    >
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    >
    > Art. 4.
    > 3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar
    > konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego
    > tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości
    > odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo
    > domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym
    > towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach
    > sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności
    > uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie,
    > odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar
    > ma je zachować.
    > 4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby,
    > która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie
    > działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za
    > producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego
    > lub innego oznaczenia odróżniającego.
    >
    > to działa na naszą korzyść ale
    >
    > Art. 5.
    > Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem, o którym mowa w art. 4,
    > jeżeli wykazał, że zapewnienia tego nie znał ani, oceniając rozsądnie,
    > znać nie mógł albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o
    > zawarciu umowy, albo też że jego treść sprostowano przed zawarciem umowy.
    >
    >
    >
    > trochę gorzej jednakże infromacja uzyskana od przedstawiciela producenta
    > miała zasadniczy wypływ na decyzję zakupu towaru.
    >
    >
    >
    > troche to głupio jest wszytsko napsiane, ale cała ta ustawa jest w sumei
    > tak pisana jakby miala napędzać klientów prawnikom a nie łatwo
    > rozwiązywac spory konsument sprzedawca.
    >
    >
    >
    > imho takie rpawo powinno być proste i klarowne a nie opierac sie na
    > samych dwuznacznikach.

    Marku, serdecznie dziękuję.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1